۱۳۹۹ مهر ۲۲, سه‌شنبه

اتحادیه اروپا با توجه به کرونا استانداردهای جدیدی را برای محدودیت سفر اعمال می‌‌کند

 

وزرای خارجه اتحادیه اروپا سه‌شنبه 13 اکتبر استانداردهای مشترکی را برای هماهنگی در مورد محدودیت‌های سفر میان کشورهای عضو این اتحادیه و پایان دادن به تدابیر اجرا شده در سطح ملی به دلیل پاندمی کووید 19 در پیش گرفتند که بر گستردگی شیوع آن در این قاره به شکل نگران زایی افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، وزراء امور خارجه در جریان نشست خود در لوگزامبورگ با توصیه غیر الزامی برای تنظیم استانداردهای مشترک برای معین کردن مناطق پرخطر موجود در اتحادیه اروپا موافقت کردند.

بر أساس این توافق، مرکز اروپایی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها، هر هفته نقشه ای از وضعیت هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا در سطح منطقه‌ای را با نماد رنگ‌های مشترک برای نشان دادن سطح خطر، به رنگ‌های سبز، پرتقالی و قرمز نشر می‌دهد.

این مناطق با در نظر گرفتن استانداردهایی در خصوص شمار مبتلایان جدید معین می‌سازد که برای هر 100 هزار نفر در 14 روز اخیر و میانگین تست‌های مثبت کرونا گزارش می‌شود. رنگ چهارم (خاکستری) نیز برای نشان دادن مناطقی است که داده‌های کافی در موردشان وجود ندارد یا شمار تست‌هایی که برا ی100 هزار نفر انجام می‌گیرد، بسیار اندک باشد.

بر أساس توصیه‌های داده شده، مسافران وارد شده از منطقه پرتقالی یا قرمز یا خاکستری می‌بایست به قرنطینه رفته یا هنگام ورود، تست کرونا را انجام دهند ولی مسافران وارد شده از منطقه سبز نیازی به اجرای هیچ گونه اقدامی ندارند.