۱۳۹۹ مهر ۲۹, سه‌شنبه

ويديو؛ ترامپ جو بایدن و برخی خبرنگاران را «جنایتکار» خواند

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با حمله شدید لفظی به جو بایدن رقیبش در انتخابات ریاست جمهوری او را «جنایتکار» خواند.

ترامپ همچنین برخی روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها را به دلیل آنچه او تبانی و عدم پوشش خبری پرونده فرزند جو بایدن دانست، جنایتکار خواند.

ترامپ روز سه شنبه هنگام سوار شدن به هواپیما در پاسخ به سئوال خبرنگار در مورد اینکه چرا بایدن را به «جنایتکار بودن» متهم کرد، گفت: «او دستگیر شده اخبار لپ تاپ تان را بخوانید».

او سپس افزود:«آیا می‌دانید که جنایتکار دیگر کیست؟ آن شما هستید که این پرونده‌ها را پوشش نداده‌اید».

او در سخنان کوتاه خود بار دیگر اتهام خود را تکرار کرد و گفت: «بایدن مدتهاست که یک جنایتکار است، یک جنایتکار... شما هم مثل او هستید زیرا شماها از پوشش پرونده او خوداری می‌کنید».

اتهامات رئیس جمهوری پس از آن صادر شد كه جون راتکلف رئیس اطلاعات ملی آمریكا، روز دوشنبه تأیید كرد كه لپ تاپ هانتر بایدن بخشی از كاربردها در حملات گمراه کننده اطلاعاتی روسیه نیست.

این اظهارات جان راتکلف در پاسخ به ادعاهای آدام شیف، رئیس كمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا ایراد شد که او خلاف این را مطرح كرد.

راتکلیف، طی مصاحبه اختصاصی با «فاکس نیوز»، ادعای آدام شیف را تکذیب کرد و گفت: «اینکه برخی افراد از سیاسی شدن وزارت اطلاعات آمریکا شکایت دارند و خودشان آن را سیاسی می‌کنند، بسیار مضحک است».

او افزود: «متأسفانه، آدام شیف، ادعا كرد كه اطلاعات معتقد است كه لپ تاپ و پیام‌های ایمیل بخشی از كاربردهای اطلاعات گمراه کننده روسی بوده است. اما اینطور نیست بگذارید من صریح بگویم، تاکید کنم که اطلاعات ملی آمریکا این موضوع را باور ندارند ، زیرا هیچ اطلاعاتی برای تأیید این فرضیه وجود ندارد. ما همچنین هیچ اطلاعاتی را به آدام شیف یا دیگر اعضای کنگره نداده‌ایم. خیلی ساده می‌گویم آنچه او گفته است درست نیست».

او اظهار داشت: «لپ تاپ هانتر بایدن بخشی از یک کار تبلیغاتی اطلاعات روسیه نیست».

آدام شیف عضو کمیته امنیتی در کنگره ادعا کرده بود که مسئله ایمیل‌های کلینتون بخشی از فعالیت اطلاعات روسیه برای گمراه کردن اذهان عمومی آمریکا در انتخابات است.