۱۳۹۹ مهر ۲۹, سه‌شنبه

سازمان جهانی بهداشت: سعودی تدابیری قوی در مبارزه با پاندمی کرونا اتخاذ کرد

 

سازمان جهانی بهداشت سه‌شنبه 20 اکتبر 2020 با بیان این‌که پادشاهی عربی سعودی تدابیری قوی را درمقابله با پاندمی کرونا اتخاذ کرده است ازرهبری سعودی و حمایت‌ های آن در تسریع فراهم کردن ابزارهای مبارزه با ویروس کرونا ابراز قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس) مدیر کل سازمان جهانی بهداشت سه‌شنبه گفت «سازمان (جهانی بهداشت) از رهبری سعودی و حمایت‌های آن در تسریع فراهم کردن ابزارهای مبارزه با ویروس کرونا ممنون است».

پادشاهی سعودی از 4 اکتبر جاری به طور تدریجی برگزاری مناسک عمره در مسجد الحرام را که از ماه مارس گذشته و در راستای اقدامات پیشگیری از انتشار ویروس جدید کرونا، به حالت تعلیق در آمده بود را از سر گرفت.

وزارت حج و عمره سعودی پیش‌تر اعلام کرده بود که از سرگیری عمره طی چهار مرحله انجام خواهد شد که در ابتدا با %30 ظرفیت آغاز شده و در مرحله دوم از 10 اکتبر جاری با %75 ظرفیت و از ابتدای ماه نوامبر آینده مراسم عمره و زیارت به طور تدریجی با پذیرش عمره‌گزاران از داخل و خارج سعودی با ظرفیت نزدیک به %100 آغاز خواهد شد و مرحله چهارم بلافاصله پس از اعلام پایان بحران پاندمی کرونا و رفع خطر آغاز خواهد شد.

پاک‌سازی، ضدعفونی و عطرافشانی مسجد الحرام

از سویی ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد نبوی در راستای اقدامات و تدابیر پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، خدمات پاک‌سازی، ضدعفونی و عطرافشانی 24 ساعته در مسجد الحرام و صحن‌های آن را به منظور تامین سلامت نمازگزاران و عمره‌گزاران انجام می‌دهد.

در راستای طرح ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد نبوی برای پیشگیری از انتشار ویروس جدید کرونا در اماکن مقدسه 180 کارمند مسئولیت نظارت بر 4000 کارگر زن و مرد برای پاک‌سازی، ضدعفونی و عطرافشانی مسجد الحرام را بر عهده دارند تا روزانه در 3 شیفت کاری به طور 24 ساعته کار شستشوی مسجد الحرام و صحن‌های خارجی آن را به تعداد 10 بار در هر روز انجام دهند.