۱۳۹۹ مهر ۲۲, سه‌شنبه

تونس؛ اعتراض‌های شدید مردمی بعد از مرگ پیرمردی در داخل

 

در پی بروز وضعیت تنش و خشم مردمی در منطقه سبیطله در استان القصرین در شمال غربی تونس به دنبال کشته شدن پیرمردی در داخل «دکه» در جریان اجرای بخشنامه صادره از سوی مقامات برای تخریب دکه، ارتش تونس سه‌شنبه 13 اکتبر برای حفاظت از تاسیسات این منطقه مجبور به دخالت شد.

این در حالی است که نخست وزیر تونس، استان دار القصرین و فرماندار سبیطله و مسئولان امنیتی را در پی بروز این اعتراضات برکنار کنار کرد.

سرگرد محمد زکری سخنگوی رسمی وزارت دفاع، سه شنبه 13 اکتبر تاکید کرد که دخالت ارتش برای حفاظت مراکز عمومی و نهادهای حساس در فرمانداری سبیطله با هماهنگی یگان‌های امنیتی انجام شد که بنا به درخواست مقامات محلی بود.

در پی کشته شدن فردی در داخل دکه به دنبال اقدام شهرداری سبیطله برای تخریب آن در سحرگاه سه شنبه و عدم آگاهی اهالی به حضور این پیرمرد در داخل دکه، منابع رسانه ای اعلام کردند که فرد متوفی برای حفظ دکه پسرش از سرقت، درداخل آن خوابیده بود.

در پی کشته شدن این مرد کهنسال بود که خانواده متوفی با خشم و غضب فراوان، اقدام به بستن جاده های فرعی منطقه و مراکز تجاری کرده و درگیری میان معترضان و ماموران امنیتی و همچنین آتش زدن خودروهای شهرداری بروز کرد.

سخنگوی دادگاه بدوی القصرین تاکید کرد که دادستانی کل، مجوز اجرای تحقیقات در پی مرگ یک شهروند بعد از افتادن سقف کیوسک به روی او که در داخل آن خوابیده بود، را صادر کرده و جسد متوفی به پزشک قانونی در بیمارستان الجهوی منتقل گردید.

سخنگوی دادگاه بدوی در اظهار نظری رسانه ای افزود که تمامی اطراف این پرونده احضار شده و ضمن بررسی گفته‌های آنها، با تمامی خاطئان برخورد خواهد شد.