۱۳۹۹ مهر ۱۵, سه‌شنبه

واشنگتن: تحریم‌ها علیه ایران در روزهای آینده گسترده‌تر می‌شود

 

الیوت آبرامز مسئول گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه 6 اکتبر 2020 اعلام کرد که تحریم‌ها علیه ایران در روزهای آینده گسترده‌تر می‌شود.

در ادامه روند تحریم‌ها علیه ایران که از زمان خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای برجام آغاز شد و با فعال‌سازی مکانیسم ماشه به نقطه اوج خود رسید، الیوت آبرامز خبر از گسترده‌تر شدن تحریم‌ها در روزهای آینده داد.

آبرامز به شبکه سی‌ان‌ان گفت: «فشارها تا کنون هیچ‌گاه به این اندازه نبوده‌اند. به وضع تحریم‌ها ادامه می‌دهیم و در روزها و هفته‌های آینده آنها را بیشتر می‌کنیم.»

این دیپلمات ارشد آمریکا همچنین توضیح داد فارغ از اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر در آمریکا چه کسی برنده شود، ایرانی‌ها آماده مذاکره برای امضاء توافق جدیدی خواهند بود، زیرا که نمی‌توانند 4 سال دیگر دوام بیاورند.

مسئول گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد: «تحریم‌های گذشته مانند آنچه اکنون در دست داریم، نیستند. این فشارهای جدید تا کنون هیچ‌گاه وجود نداشته‌اند.»

او با اشاره به ناگوار شدن اوضاع اقتصادی و گران شدن قیمت دلار در بازار ایران گفت که «سیاست فشار حداکثری تاثیر عمیقی بر ایران داشته است.»

خبرگزاری بلومبرگ هفته گذشته گزارش کرد که دولت ترامپ خود را برای وضع تحریم‌های جدید بر ایران آماده می‌کند؛ تحریم‌هایی که ارتباط اقتصاد ایران با جهان خارج را قطع می‌کند و این تحریم‌ها بیش از 10 بانک را مورد هدف قرار داده و حوزه مالی ایران را به طور کامل از کار می‌اندازد.

براساس این گزارش بلومبرگ این تحریم‌ها یکی از دریچه‌ها مالی باقی‌مانده را مورد هدف قرار داده است. این دریچه به ایران کمک می‌کند به درآمدهایی دست یابد. علاوه بر این، تحریم‌های جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تحقق وعده جو بایدن درباره بازگشت به برجام در صورت پیروزی در انتخابات را ناکام کند.