۱۳۹۹ مرداد ۱۳, دوشنبه

ارتش ملی لیبی به واشنگتن ضمن رد گفتگو با ترکیه خواستار دخالت بین‌المللی شد


بنا به منابع «العربیه» ارتش ملی لیبی شامگاه یکشنبه 2 اوت 2020 در نامه‌ای خطاب به ایالات متحده آمریکا ضمن رد گفتگوبا ترکیه خواستار دخالت بین‌المللی درلیبی شد.

این منابع گفتند که در نامه ارتش ملی لیبی از آمریکا خواسته شده تا گذرگاه‌های زمینی و دریایی لیبی تحت نظارت بین‌المللی قرار گیرد تا از ورود سلاح به تشکیلات الوفاق ممانعت شده و از انتقال سلاح و تجهیزات جنگی ترکیه به داخل لیبی جلوگیری شود.

این منابع همچنین تاکید کردند که ارتش ملی لیبی همچنان بر موضعش در عدم گفتگو با ترکیه در هر گونه مذاکرات پیش‌رو و همچنین بر ضرورت خروج مزدوران و گروه‌های شبه‌نظامی تحت الحمایه آنکارا از لیبی اصرار ورزیده است.

همچنین بنا به این منابع ارتش ملی لیبی با هر گونه به کارگیری گروهای شبه‌نظامی در موسسات دولتی آن گونه که دولت الوفاق برایش برنامه‌ریزی می‌کند، مخالفت کرده است.

ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی شامگاه شنبه در بازدید از یگان‌های نظامی ارتش در چارچوب «برنامه‌های بسیج برای مقابله با تجاوز نظامی ترکیه» مجددا بر اصرارش برای مقابله با دخالت ترکیه در لیبی تاکید کرد.

حفتر در سخنرانی‌اش در مقابل یگان‌های ارتش گفت:« ترکها 300 سال در لیبی ماندند اما مردم لیبی چیزی جز شر از آنها ندیدند».

افزون بر آن ژنرال حفتر گفت:« مردم لیبی با هر استعمارگری مبارزه خواهند کرد».

او همچنین با تاکید این که «دیگر بار استعمار را نمی‌پذیریم»، گفت که «هدف اصلی بیرون راندن استعمارگران است.. آنچه در گذشته برایمان اتفاق افتاده دیگر بس است».

فرمانده ارتش ملی لیبی و آن طور که در سخنرانی‌اش آمده تاکید کرد که ارتش ملی لیبی «به مزدورانی که ترکیه آنها را برای جنگیدن در کنار نیروهای الوفاق اعزام می‌کند درسی خواهد داد حاوی پیامی برای کسانی که از دور ناظرند و فکر می‌کنند که ما لقمه آسانی خواهیم بود».