۱۳۹۹ اردیبهشت ۵, جمعه

توئیت ظریف در واکنش به تهدید ترامپ

خبرگزاری ایرنا(رژیم) ۴/۲/۹۹ : « محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تهدیدهای رئیس جمهوری آمریکا علیه نیروهای ایران در آبهای خلیج فارس در صفحه شخصی توئیتر خودبا اشاره به حضور نیروهای آمریکایی ۷ هزار مایل دورتر از خاک آمریکا و در سواحل خلیج فارس که متعلق به ایران است، نوشت: آنها ملوانان ما را در آنجا تحریک می کنند.

ظریف امروز در حساب شخصی توئیتر خود با اشاره به مشکلات ناشی از کرونا که گریبانگیر آمریکا است، افزود: ارتش آمریکا بیش از ۵ هزار مبتلا به کووید-۱۹ دارد، ترامپ باید به وضعیت آنها رسیدگی کند نه اینکه اقدام به تهدیداتی کند که مایه خوشحالی تروریست های صدام می شود.
رئیس جمهوری آمریکا عصر روز گذشته در حساب توئیتری خود قایق های ایرانی در خلیج فارس را تهدید به نابودی کرده بود. وی نوشت که به نیروی دریایی ایالات متحده دستور داده ، همه قایق های جنگی ایران را در صورت ایجاد مزاحمت برای شناورهای آمریکایی در دریا، هدف قرار داده و نابود کنند.
وی در حالی به چنین فرافکنی روی آورده و فضای رسانه ای را از انتقادهای وارد شده به دولتش در مقابله با ویروس کرونا به موضوع رفتارهای نیروی دریایی این کشور در خلیج فارس کشانده که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه(۳۱ فروردین) در اطلاعیه ای با رد خبر ایجاد مزاحمت برای ناوهای آمریکایی از سوی قایق های این نیرو و جعلی و هالیوودی خواندن روایت تروریست های آمریکایی از ماجرای ۲۷ فروردین ماه در خلیج فارس، اعلام کرد: مستندات، خلاف ادعای آمریکایی هاست و هرگونه خطای محاسباتی را قاطعانه پاسخ می دهیم.
ظریف وزیر امور خارجه ایران در ادامه توئیت خود با اشاره به حضور نیروهای آمریکایی ۷ هزار مایل دورتر از خاک آمریکا و در سواحل خلیج فارس که متعلق به ایران است، نوشت که آنها ملوانان ما را در آنجا تحریک می کنند.
پیرو بیانیه ناوگان پنجم نیروی دریایی تروریست آمریکا در منطقه و سخنان مقام های سیاسی و نظامی این کشور در باره ادعای ایجاد مزاحمت ۱۱ فروند قایق سپاه در روز ۲۷ فروردین ماه ۹۹ (۱۵ آوریل ۲۰۲۰) برای ناوهای آمریکایی در شمال خلیج فارس و عبور نزدیک و بسیار سریع آنها از مقابل دماغه و انتهای ناوها که در حال عملیات مشترک بوده اند، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه به آمریکایی ها توصیه کرد مقررات بین المللی و پروتکل های دریانوردی را در خلیج فارس و دریای عمان تمکین و از هرگونه ماجراجویی و روایت های جعلی و دروغ پرهیز کنند.».