۱۳۹۹ اردیبهشت ۵, جمعه

مقامات وزارت دفاع با هشدار رئیس جمهور [ترامپ] به ایران ابراز موافقت میکنند

سایت وزارت دفاع ایالات متحده ۴/۲/۹۹ : « امروز مقامات ارشد پنتاگون گفتند، مقامات وزارت دفاع با هشدار رئیس جمهور دونالد ترامپ در توئیتر در توافق کامل هستند. دیوید نورکیستDavid L. Norquist، معاون وزیر دفاع گفت، "رئیس جمهور اخطار مهمی به ایران داد." "آنچه او تأکید می کرد این است که همه کشتی های ما حق دفاع از خود را حفظ می کنند و افراد باید در تعامل خود بسیار مراقب باشند تا حق طبیعی دفاع از خود را درک کنند.

" رئیس جمهور توئیت کرد، "من به نیروی دریایی ایالات متحده دستور داده ام که هر کدام و تمام قایقهای مسلح ایرانی را اگر آنها مزاحم کشتی های ما در دریا شوند، غرق و نابود کنند".
رژیم ایران سابقه مزاحمت برای کشتی های آمریکایی که در خلیج فارس فعالیت می کنند، را دارد. در گذشته، قایق های کوچک و سریع ایرانی به کشتی های آمریکایی در آب های بین المللی به چالش کشیده اند. معاون رئیس ستاد مشترک گفت که توئیت رئیس جمهور نشان دهنده سیاست جدیدی نیست، زیرا نیروهای آمریکایی در هر محیطی حق دفاع از خود را دارند. ژنرال نیروی هوایی جان ای. هایتن John E. Hyten به خبرنگاران گفت، "هر کشتی که در شریط خطرناکی قرار بگیرد حق طبیعی دفاع از خود را دارد." "این بدان معنی است که اگر ما یک عمل خصمانه را مشاهده کنیم، اگر نیت خصمانه ای را مشاهده کنیم، حق پاسخگویی، از طریق و شامل نیروی مرگبار، داریم". هایتن به ایران هشدار داد که در صورت تهدید، فرماندهان آمریکا "با یک نیروی مرگبار مهیب پاسخ خواهند داد".  نوروکیست گفت ترامپ به رفتار بد ایران پاسخ میداد. این معاون وزیر گفت، "وی بر چالش هایی که آنها ایجاد می کنند، تأکید می کند و به آنها هشدار می دهد." وی گفت: "فکر می کنم این یک چیز بسیار مفیدی بود که وی مطرح کرد، و فکر می کنم این مسئله برای افراد دیگر مهم است که آن را فهم کنند و بسیار جدی بگیرند". هایتن تأکید کرد که فکر می کند این که رئیس جمهور به یک دشمن هشدار داد چیز خوبی است. وی گفت اگر ایرانیان بخواهند وارد آن مسیر بشوند، "ما می‌آییم و با قدرت می‌آییم"».