۱۳۹۹ اردیبهشت ۷, یکشنبه

آمازون در فرانسه با پرداخت جریمه نقدی میلیاردی مواجه شده است


فعالیت های تجاری آمازون، غول خرید آنلاین آمریکایی، اکنون پس ازحکم دادگاه فرانسه مبنی بر رد درخواست تجدیدنظر برای باز بینی حكم قضایی صادر شده مبنی بر پرداخت جریمه نقدی 108 هزار دلاری بابت هر نوع تحویل محصولات غیر ضرور در فرانسه کرونا زده، به شدت به خطر افتاده و با مشکل مواجه شده است.

به گزارش نیویورک تایمز، دادگاه در توضیح علل صدور این حکم اعلام کرد که پرداخت این جریمه از سوی آمازون، الزامی خواهد بود تا این شرکت، تدابیر قطعی در راستای تضمین سلامت کارمندان خود با توجه به بحران شدید شیوع کووید 19 را به مورد اجرا در آورد.

بر اساس حكم دادگاه، شركت آمریكایی كه جف بزوس، قطب تجارت آنلاین، مالک آن است، تنها می تواند محصولات الکترونیکی، مواد غذایی و محصولات پزشکی را به مشتریان آنلاین برساند.

دادگاه 48 ساعت به آمازون برای التزام به این حکم مهلت داده که در غیر این صورت برای هر نوع تحویل كالاهای غیر ضروری، جریمه 108 هزار دلاری تعیین می شود و بنابراین با توجه به شمار بسیار زیاد محصولاتی که آمازون به مشتریان خود تحویل می دهد، ممکن است با پرداخت میلیارد ها دلار جریمه، مواجه شود.

دادگاه فرانسه در 14 آوریل ،حکم توقف تحویل عملیات غیرضروری این شركت را صادر کرد. آمازون نیز ضمن درخواست استیناف، خاطر نشان ساخت که مبلغ جریمه نقدی مقرر شده از سوی دادگاه، بسیار هنگفت و مبالغه آمیز است.

این حکم دادگاه به دنبال شکایت اتحادیه کارگری فرانسه از این شرکت آمریکایی، درمورد به خطر انداختن جان کارگران (در روند تحویل کالاها در اوج بحران کرونا در فرانسه)، صادر شد.

آمازون در پی صدور این حکم، توزیع کالاهای فروخته شده آنلاینی خود در فرانسه را تا تشکیل دادگاه تجدید نظربه حالت تعلیق درآورد اما دادگاه با درخواست استیناف، مخالفت کرد.