۱۳۹۹ اردیبهشت ۸, دوشنبه

قتل‌عام جوجه‌ها؛ ۸۵درصد بازار جوجه در اختیار بنیاد شهید

قتل عام جوجه‌ها در نظام آخوندی
                              قتل عام جوجه‌ها در نظام آخوندی
در روزهای اخیر تصاویری دلخراش از قتل‌عام جوجه‌ها در نظام آخوندی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد،طبعا علت دست زدن به این جنایت بدون دلیل نیست و این جنایت هم در زمره جنایت‌های آخوندی است.

علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی در توجیهات مسخره‌ای در این رابطه گفت: «اگر اشتباه نکنم ۱۷، ۱۸هزار نفر واحد گوشتی داریم که یک واحد نگرانی‌اش این بود که من از بازار فروش گوشت مرغ و افت قیمت و همان بحث برنامه‌ریزی برای مثلا جوجه‌ریزی و عدم تأمین ذرت این کار را انجام داده که نسبت به معدوم کردن اینها اقدام کرده».(تلویزیون رژیم ۱اردیبهشت ۹۹)

اینها گفته‌های سخنگوی آخوند حسن روحانی است که این جنایت را امری عادی جلوه می‌دهد و طوری وانمود می‌کند که گویا این کار طبیعی بوده است.

                        روان لطیف جوجه و پندار عجیب جنایت

به‌رغم عادی جلوه دادن این اقدام جوجه‌کشی توسط علی ربیعی، اما یک مرغدار قمی که صحبت‌های او در شبکه‌های اجتماعی منعکس شده است علت واقعی را برملا می‌کند.

مرغدار قمی خطاب به یکی از مسئولان امر در استان قم می‌گوید: « آقا تو حرکت بکن تو قفل کرده‌ای این صنعت را، تو بیچاره کردی ما را به قرآن مجید. من چه خاکی تو سرم بکنم. می‌آیم در استانداری، فرمانداری بیچاره شدم کیلویی ۴هزار تومان هم خاک نمی‌دهند.

۶ماه پول من به حساب شرکت آوای تجارت صبا واریز شده است، خدا را شاهد می‌گیرم این صورتش هست آخر دانه مرا نمی‌فرسته. ۶میلیارد تومان آماده کردم این صورتش است. امروز زنگ زدم به وزیر جهاد گفتم گفت بندر است.... ما چه خاکی به سرمان بکنیم اتحادیه که جوابمان را نمی‌دهد آقای دزدها من چکار کنم».

یک مرغدار دیگر هم که حرف‌های او در یک ویدئو کلیپ در شبکه‌های اجتماعی منعکس شده نفرتش را از سردمداران حاکمیت اینچنین ابراز می‌کند: «مسئولان خجالت بکشید حیا بکنید دزدهای عوضی جوجه من از گشنگی داره می‌میرد حیا کنید انشاءالله که کرونا بگیرید بمیرید. سه چهار روزه من نمی‌توانم دانه گیربیاورم. این سرمایه مملکت ایران است بیایید نگاه کنید دزدهای عوضی».

حسن عباسی معروفان معاون وزیر کشاورزی دولت روحانی نبود ذرت برای تغذیه جوجه‌ها را به‌عنوان عامل اصلی بروز این مشکلات می‌داند.

اما یک مرغدار از انحصار توزیع کنندگان دانه و سویا نام می‌برد، که آنها برای آن‌که بتوانند محصولشان را با قیمت بالا بفروشند و پول بیشتری به جیب بزنند، حاضر نیستند دانه مورد نیاز مرغدارها را تأمین کنند تا آنها با عرضه بیشتر مرغ باعث پایین آمدن قیمت شوند.

 در زمینه احتکار دانه و سویا توسط انحصارگران حکومتی یک مرغدار اهل آذربایجان‌غربی که سخنان او در شبکه‌های اجتماعی منعکس شده است می‌گوید: «وزارت جهاد کاری کرده که ۴۰میلیون در این موقعیت اضافه تولید داریم. الآن به قرآن مجید اصلاً به کرونا مربوط نیست، کرونا اثر ندارد این مواد غذایی است دیروز ۱۶میلیون معدوم شده من ۱۳هزارها دیروز معدوم کردم این هم ۱۳هزارتا است آوردم اینجا. الآن انبارهایشان پر از سویا و ذرت است نمی‌دهند ما به اینها بدهیم».


پس از قتل‌عام محیط‌زیست و انهدام کوه و جنگل و قتل‌عام انسان، شاهد کشتار جوجه‌ها توسط پاسداران هستیم، پاسدارانی که برای حفظ بازار نظام‌شان، حیات را قتل‌عام کردند.

از نظر جهاد کشاورزی خامنه‌ای در شرایطی که میلیونها ایرانی نان شب ندارند، می‌شود ۱۶میلیون جوجه را فقط به‌خاطر حفظ سود و بازار کشتار کرد.  

گزارش تلویزیون رژیم ۳۱فروردین ۹۹:
علت این کشتار گسترده چی بودش؟
ستاد تنظیم بازار ما را مکلف کرده ۱۳۵تا تولید کنیم مکلف کرده به قیمت فلان بفروشیم الآن ما تولید کردیم ما می‌گوییم آقا بیایید اینها را بخرید دیگر نمی‌خرند ما مجبور هستیم بریزیم بیرون دیگه. 
از نظر مسئول جهاد کشاورزی خامنه‌ای اشکال نه در کشتار که در انعکاس کشتار است.

مرتضی رضایی، معاون امور تولیدات جهاد کشاورزی ۳۱فروردین ۹۹: «اینی که فیلم‌برداری بشود خیلی از تصاویر ممکن است اتفاقاتی که در سطح کشور اتفاق می‌افتد زننده باشد دلیلی ندارد فیلمبرداری بشود در این حجم».

از طرف دیگر سپاه پاسداران که انحصار تولید غذای مرغ را در اختیار دارد دانه به مرغ‌داران نمی‌دهد تا مرغها در گرسنگی زجرکش شوند اما قیمت پایین نیاید.

یک مرغ‌دار: «مسئولین خجالت بکشین حیا کنین دزدهای عوضی! سه چهار روزه من دون نمی‌تونم دون گیربیارم... خجالت بکشید سرمایه مملکت ایرانه بیا نگاه کنید بی‌شرفها حیا کنین بیا نگاه کنید دزدهای عوضی کثافتها بیاین نگاه کنین جوجه من از گشنگی داره میمیره».

خانم مریم رجوی: «اکنون قتل‌عام در رژیم منفور آخوندی به جوجه‌ها هم گسترش یافته است. زنده‌به‌گور کردن جوجه‌های گرسنه نابخشودنی است و از قساوت بی‌حد و حصر آخوندهایی خبر می‌دهد که طبیعت و فرزندان مردم ایران را هم قتل‌عام کرده‌اند و اکنون هم مردم را به قربانگاه کرونا می‌برند».