۱۳۹۷ دی ۲۱, جمعه

شرکت امنیت شبکه فایر آی: رژیم ایران پشت حمله‌های اخیر سایبری


                                   شرکت امنیت شبکه فایر آی
شرکت امنیت شبکه فایر آی گزارش داد: حملات اخیر سایبری در خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا، ممکن است با همآهنگی رژیم ایران صورت گرفته باشد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، این شرکت گفت: «حملات محروم سازی از سرویس» یا «دی‌ان‌اس» به‌گونه‌یی انجام شده که نیازمند یک شبکه پایه و پشتیبان است.

کارشناسان در این گزارش گفته‌اند به احتمال زیاد، رژیم ایران این حمله را سازماندهی کرده است.

همچنین چندی قبل واشنگتن تایمز نوشت: بر اساس یک برآورد جدید تحلیلگران سیاست خارجی و امنیت ملی، حملات سایبری بسیار جدی علیه شبکه‌های زیرساختی نظامی و مدنی آمریکا و یک جنگ نیابتی احتمالی با رژیم ایران در صدر فهرست تهدیدات محتمل امنیت ملی است که آمریکا در سال آتی با آن روبه‌رو است.

تحلیلگران در خصوص رژیم ایران پیش‌بینی کرده‌اند که اوضاع رو به وخامت سوریه و یمن ممکن است نیروهای آمریکایی در آن کشورها را به درگیری مستقیم با رژیم ایران و عناصر تحت حمایت این رژیم نزدیکتر کند.

آژانس اطلاعات آلمان نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرد رژیم ایران توانایی‌ حمله سایبری خود را افزایش داده، به شکلی که برای شرکتها و مؤسسات تحقیقاتی آلمان خطرناک است.

گزارش این نهاد دولتی آلمان اعلام می‌کند توانایی حملات سایبری ایران به موازات روسیه و چین افزایش یافته و احتمال بسیار دارد که این افزایش هم‌چنان ادامه یابد.

هورست هوفر وزیر کشور آلمان و آژانس اطلاعاتی این کشور در گزارش خود به حملات سایبری پیوسته و رو به گسترشی اشاره می‌کنند که از سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز شده و منبع آن ایران است. در این گزارش آمده است که در سال ۲۰۱۷ بسیاری از این حملات متوجه اهداف آلمانی بوده‌اند.

هدف این حملات، دولت آلمان، مخالفان سیاسی، سازمانهای حقوق بشری، مراکز تحقیقاتی، صنایع هوا-فضا، دفاعی و پتروشیمی بوده است.
تروریسم اینترنتی رژیم ایران
رژیم ایران از سال ۲۰۱۲ به این سو در پرونده رخنه به چند بانک آمریکایی، و هک یک سد کوچک در نزدیکی نیویورک، و نیز تلاش برای حمله به حسابهای کاربری مقامهای دولت باراک اوباما مسئول شناخته شده است.

در این رابطه ۱۰فرد حقیقی و حقوقی ایرانی به اتهام هک کردن صدها دانشگاه آمریکایی و بین‌المللی مورد تحریم ایالات متحده قرار گرفتند.

رژیم ایران همچنین در مهرماه سال گذشته به دست داشتن در حملات سایبری به حسابهای کاربری برخی از نمایندگان پارلمان بریتانیا متهم شده است.

خبرگزاری آلمان نیز نوشت: هکرهای ایران به دانشگاهها و مدرسه‌های عالی آلمان حمله کرده‌اند. این خبرگزاری اضافه می‌کند: به گزارش یک هفته‌نامه آلمانی هکرهای ایرانی شمار زیادی از اسناد و نتایج پژوهش‌های منتشر نشده ۲۳دانشگاه و مدرسه عالی آلمان را ربوده‌اند. بر اساس این گزارش، کارشناسان در ردیابی هکرها به مؤسسه "مبنا"ی ایران رسیده‌اند.
هکرهای رژیم ایران و دستبرد به مراکز علمی
وبسایت آکادمیک تحصیلات عالی دانشگاهی (Inside Higher Education) دوشنبه ششم فروردین۹۷در مورد حملات هکرهای ایرانی به مراکز آموزشی آمریکا نوشت: سرقت اطلاعات پروفسورهای دانشگاههای آمریکا و جهان یکی از اهداف مهم این هکرها بوده است.

در گزارش این وبسایت آمده است: «هکرهای ایرانی کامپیوترهای بیش از ۱۰۰هزار پروفسور در جهان را مورد دستبرد خود قرار داده‌اند که در میان آنها ۸۰۰۰پروفسور آمریکایی از ۱۴۴دانشگاه معتبر ایالات متحده قرار داشته است.

این هکرها به‌ویژه اطلاعات شخصی این پروفسورها برای ورود به رایانه‌های مراکز تحقیقاتی و علمی را دزدیده‌اند تا بتوانند اطلاعات آنها را به شرکتها و دانشگاههای ایران بفروشند تا آنها نیز به‌ نوبه خود قادر باشند به منابع علمی و کتابخانه‌های بزرگ دنیا دسترسی رایگان داشته باشند. این هکرها اکنون در تحت حمایت دولت ایران از هر گونه پیگرد و مجازات در امان هستند اما اف.بی.آی به‌محض خروج هر یک از آنها با کمک پلیس بین‌المللی آنها را دستگیر و برای محاکمه به آمریکا مسترد خواهد کرد.

ویلیام اف سوئینی معاون ریاست اف.بی.آی ابعاد فعالیت و سرقت اطلاعات از طرف هکرهای ایرانی را «سرسام‌آور خوانده است».

رژیم ایران متهم به حملات سایبری در استرالیا