۱۳۹۷ دی ۱۵, شنبه

تأخیر در ساز و کار مالی اروپا به‌خاطر تصویب نشدن لوایح اف.ای.تی.اف


اف ای تی اف
با تشدید بحران رژیم بر سر برجام اروپایی و تصویب نشدن لوایح اف.ای.تی.اف، مدیرکل شورای راهبردی روابط خارجی رژیم نسبت به تأخیر در تصویب این لوایح و این‌که اروپا سازوکار مالی را به تأخیر انداخته هشدار داد.

فرجی راد روز ۱۴دی گفت: باید هر چه زودتر FATF و CFT به نتیجه برسد تا این بهانه از اروپایی گرفته شود و بتوانیم اجرای شدن سازو کار را از اروپایی‌ها بخواهیم. اگر قرار است اصلاحاتی روی لوایح ضدپولشویی انجام شود بهتر است زودتر انجام شود تا بتوانیم فشار بیشتری به آنها برای اجرایی شدن سازو کار بیاوریم.
وی افزود: اگر آمریکا صادرات نفت ما را به صفر برساند یا کاملا مبادلات ما را ببندد، باید بررسی کنیم که از برجام خارج شویم یا نه.
 روز ۱۰دی قاسمی، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم نیز گفت: اروپا به‌رغم تاریخهایی که مشخص کرده بود و وعده‌هایی که وجود داشت نتوانست این سازو کار را که به مرحله نهایی خود که مورد قبول (ما) باشد برساند.
 علی مطهری، نایب رئیس مجلس ارتجاع روز ۱۳دی۹۷، با اعتراف به‌شدت بحران درونی رژیم آخوندی بر سر لوایح ا ف ای تی اف گفت: در بحث قانون پولشویی، مجمع تشخیص مصلحت نظام این قانون را به مجلس ارجاع دادند. ما گفتیم چه حقی دارید که این کار را کنید و مگر شورای نگهبان هستید و مجلس زیر بار شورای نگهبان دوم نمی‌رود. اگر مجمع می‌خواهد قوانین را تغییر دهد، باید مجلس مؤسسان تشکیل شود و قانون اساسی تغییر کند.
  بحران درونی رژیم بر سر ناکامی برجام اروپایی و سازوکار مالی اروپا در رسانه‌های حکومتی:
این روزها حرفهای ضدو نقیضی در مورد مذاکرات مربوط به برجام از زبان سردمداران رژیم شنیده می‌شود. ظریف اخیراً طی مصاحبه‌یی گفته است هدف از برجام اقتصادی نبوده است. این حرف ظریف واکنشهای زیادی را در باند خامنه‌ای برانگیخت - خبرگزاری سپاه پاسداران(فارس)
 خبرگزاری سپاه پاسداران به تناقض ادعای ظریف با اظهارات خامنه‌ای در خرداد ۹۷ اشاره کرده که گفته بود:‌ هدف از مذاکره برداشتن تحریم‌ها بود.
 سایت قدس آنلاین ۱۳دی طی گفتگویی با مهدی محمدی از مهره‌های باند خامنه‌ای که او را کارشناس مسائل هسته‌یی و سیاست بین‌الملل معرفی کرده به‌نقل از او می‌نویسد: اگر فرض کنیم آقای ظریف موضوع عدم توجه به مسائل اقتصادی را در توافق‌نامه برجام صادقانه بیان کرده باشد و بیان این موضوع نتیجه فشار افکار عمومی به دولت در راستای عدم دستاوردهای اقتصادی برجام نبوده و سخن آقای ظریف در مصاحبه با روزنامه خراسان محصول فشار افکار عمومی نبوده این سؤال مطرح می‌شود که اگر هدف برجام دستاورد اقتصادی و رفع تحریمها نبود پس برجام چه هدفی را دنبال می‌کرد؟ در واقع دولت آقای روحانی با سخن آقای ظریف از چاله به چاه افتاده و دولت باید به سؤال بزرگتر و مهیب‌تری پاسخ بگوید که اگر هدف شما رفع تهدیدهای اقتصادی نبود و برای حل مشکلات اقتصادی مذاکره نکردید برای چه مذاکره کردید؟
 کیهان خامنه‌ای ۱۳دی نیز در این باره تحت عنوان «ایــن تیتـــرها یادتــان هست؟!»
می‌نویسد: وزیر خارجه کشور مان چندی پیش در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های داخلی گفته است؛ در برجام یک معادله‌ای درست شد بین اقدامات ما و اقدامات غربی‌ها، اقدامات ما هسته‌یی بود و اقدامات آنها اقتصادی، بنابراین در این‌که غربی‌ها در انجام تعهدات خود کوتاهی کردند، شکی نیست؛ اما او معتقد است اصلاً هدف برجام اقتصادی نبود........ در نهایت دولتمردان و رسانه‌های اصلاح‌طلب، با توجه به خسارت محض برجام و دستاورد تقریباًً هیچ توافق هسته‌یی، به جای عذرخواهی و تلاش برای جبران این خسارت، به انکار وعده‌ها، تقلیل مطالبات مردم و دستاوردسازی و در نهایت تلاش برای تغییر صورت مسأله روی آورده‌اند.

به این ترتیب در رژیم غرقه در بحران آخوندها هر باند تلاش می‌کند تا تقصیر وضعیت اقتصادی و معیشتی را به گردن باند دیگر بیندازد و حاصل آن شکاف فزاینده در رأس رژیم است که هر روز عمیق‌تر می‌شود.