۱۳۹۷ آبان ۱۰, پنجشنبه

احکام اعدام برای 17 تن از کامیونداران بازداشت شده



داخلی ۹/۸/۹۷ : « به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، دادگاهی در قزوین درخواست اعدام17 راننده کامیون اعتصابی را کرده است.

رئیس دادگاه قزوین گفت: "قوه قضائیه بدون هیچگونه تعلل با کسانی که امنیت رانندگان و همچنین کسانی که قصد بهره برداری از (اعتصاب) و ایجاد ناامنی را دارند، مقابله خواهد کرد." محسن کرمی در یک نشست در قزوین افزود که مشکلات رانندگان کامیون با اعتصاب حل نخواهد شد.
وی گفت: "در چند هفته گذشته شاهد حمله تعدادی از افراد به رانندگان کامیون در این استان را شاهد بوده ایم." وی با اشاره به رانندگان کامیونی که سعی در جلوگیری از شکستن اعتصابات توسط سایر رانندگان را داشتند، سخن می گفت.
رئیس دادستانی قزوین افزود: "ما 17 نفر از این افراد را دستگیر کرده ایم و آنها برای رسیدگی قانونی به قوه قضاییه منتقل شده اند." او گفت که آنها مجازات اعدام (برای این رانندگان) را درخواست کرده اند و اگر اثبات شود که آنها "محارب"، دشمن خدا، هستند، به مجازات سنگین از قبیل مرگ محکوم خواهند شد.
پیش از این، رادیو دولتی ایران و شبکه خبری رادیو و تلویزیون ایران (آی آرآی بی) در روز پنج شنبه (27 سپتامبر) گزارش داد که ، دادستان کل ایران، رانندگان اعتصابی را به مرگ تهدید کرده و گفته که رانندگان کامیون هایی که مقررات جاده ای را مختل می کنند، به عنوان”غارتگران محسوب خواهد کرد که در بعضی موارد می تواند به حکم مرگ منجر شود“.
این یکی از انواع اقداماتی است که دولت ایران برای ارعاب راننده های کامیون بمنظور دست برداشتن از اعتصابشان که فعالیتهای حمل و نقل را فلج کرده است، انجام می دهد.
منابع حقوق بشری می گویند بیش از 300 راننده کامیون، توسط رژیم در طی 16 روز اعتصابی که همزمان در 300 شهر از تمامی 31 استان ایران گسترده بود، دستگیر شده اند.
کامیونداران ایرانی که زیر خط فقر زندگی می کنند، برای تامین مایحتاج خانواده هایشان درحالیکه در اعتصاب بسر می برند و بدلیل درآمد کمی که داشته اند در سختی بسر بردند. آنها اعتصاب را به عنوان تنها راه اعتراض به دستمزد کم، حقوق های پرداخت نشده و هزینه بالای قطعات، از جمله لاستیک، می دانند