۱۳۹۷ آذر ۱, پنجشنبه

اعتصاب و تظاهرات کارگران فولاد اهوازو نیشکر هفت تپه سه‌شنبه ۲۹ آبان


کارگران فولاد اهواز از صبح سه‌شنبه ۲۹ آبان ماه یازدهمین روز اعتصاب و تظاهرات خود را شروع کردند. این تظاهرات در مقابل استانداری رژیم و باوجود حضور گسترده مأموران انتظامی و امنیتی صورت گرفت

کارگران پرخروش شعار می دادند: گرانی، تورم بلای جان مردم.  ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می‌جنگیم می‌جنگیم. می‌ایستیم می‌میریم حقمون رو می‌گیریم. 
در بنرهایی که دست کارگران بود نوشته شده بود: کارگران بیدارند از استثمار بیزارند. کارگر معلم کشاورز راننده، زحمتکش اتحاد اتحاد.  من یک معلم هستم از شما کارگران گروه ملی فولاد اهواز و شرکت نیشکر هفت‌تپه و کارگران هپکو اراک و کارگران زحمتکش عسلویه حمایت می کنم.
نیروهای سرکوبگر یگان ویژه عملیات نیروی انتظامی به همراه تعداد زیادی لباس شخصی که در گروه ملی فولاد اهواز مستقرشده بودند به بهانه اینکه استاندار و سایر مقامات استان برای شنیدن صحبت‌های کارگران به شرکت می‌آیند مانع از خروج کارگران از شرکت می‌شدند.
اما کارگران گروه ملی فولاد دست به مقاومت زده و با جمعیت خروشانی که از به هم پیوستن کارگران به وجود آمده بود، نیروهای سرکوبگر رژیم را مجبور به عقب‌نشینی کردند.
کارگران دلیر فولاد اهواز با شعار هیهات من الذله، می‌ایستیم می‌میریم حقمون رو می‌گیرم، ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می‌جنگیم می‌جنگیم، به راهمپیایی در شهر اهواز پرداختند.
کارگران با خروج از شرکت و حرکت به‌سوی استانداری خوزستان اعلام کردند همچون روزهای گذشته در مقابل استانداری خوزستان تجمع می‌کنند و اگر کارگزاران رژیم خواهان حضور در جمع کارگران هستند به آنجا بیایند.
یکی از کارگران در سخنرانی‌اش گفت ما دیگر گفتاردرمانی نمی‌خواهیم. ما حرکت و کار مشخص می‌خواهیم.
کارگران فولاد اهواز تلویزیون آخوندی را که به کارگران توهین کرده بود، به‌شدت محکوم کردند.
نماینده کارگران  طی سخنانی گفت: بگذار همان‌جا باشند با چند تا صندلی خالی. و ما به کی باید بگیم . حرفمون را به کی باید بگوییم مجبوریم بیاییم به خیابون. و اما مطلب سوم اصرار بر مطالبات گذشته . هیهات من الذله. 
خروش و تظاهرات کارگران دلیر فولاد اهواز با شعارهای :  هیهات من الذله. می‌ایستیم می‌میریم حقمون رو می‌گیریم.  بیکاری، تورم بلای جان مردم.  ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می‌جنگیم می‌جنگیم. گروه ملی ما هستیم تا آخرش می‌ایستیم. تورم، گرانی پاسخ بده روحانی. ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می‌جنگیم می‌جنگیم.  کارگر هفت‌تپه حمایتت می‌کنیم، ساعتها ادامه یافت
شوش ۲۹ آبان ادامه تظاهرات و اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه.
از صبح سه‌شنبه ۲۹ آبان ماه، کارگران نیشکر هفت‌تپه برای شانزدهمین روز در اعتراض پرداخت نشدن حقوق خود و همچنین در اعتراض به بازداشت کارگران و نمایندگانشان و عدم پاسخگویی به مطالبات برحقشان دست به تجمع و تظاهرات زدند و شعار می دادند:  کارگر زندانی آزاد باید گردد. هیهات من الذله. کارگر زندانی آزاد باید گردد. کارگرای فولاد ما هستیم ما هستیم کنار هم می‌ایستیم.
در دست تظاهرکنندگان تراکتهایی بود که بر رویشان نوشته‌شده: تا آخر ایستاده‌ایم، دزد آزاد، کارگر زندانی.
جمعی از کارگران کارخانه هپکو اراک با در دست داشتن بنر بزرگی از اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه حمایت کردند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در پردیس مرکزی در همبستگی با کارگران هفت‌تپه و در حمایت از مطالبات و خواسته‌های آن‌ها دست به تجمع زدند و شعار دادند: کارگر زندانی آزاد باید گردد.دانشجو آگاه است با کارگر همراه است. نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد. دانشجو کارگر اتحاد اتحاد. ‌کارگر زندانی آزاد باید گردد.
بر روی دست‌نوشته دانشجویان نوشته‌شده بود: راه امید درمانی: دانشجوی زندانی - کارگر زندانی

صبح روز سه‌شنبه ۲۹آبان کارگران کارخانه‌ها و کارگاه‌های ایران با تجمع در مقابل خانه کارگر رژیم در تهران با خواست افزایش حقوق کارگران، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
جمعی از کارگران شهرداری آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ ماه حقوق خود، مقابل شهرداری مرکزی رژیم در این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. 
منبع:‌داخله ۲۹ آبان ۹۷
جمعی از کارگران اجرائیات شهرداری منطقه ۴ اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی خود، مقابل شهرداری و ساختمان شورای قلابی این شهر، تجمع کردند
منبع:‌داخله ۲۹ آبان ۹۷
روز سه‌شنبه ۲۹ آبان دانشجویان دانشگاه خیام در مشهد در اعتراض به پایین بودن سطح بهداشت در این دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زدند.
دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز در اعتراض به پولی سازی دانشگاهها و خالی کردن جیب دانشجویان و خانواده‌هایشان روبروی ساختمان مرکزی این دانشگاه تحصن کردند.