۱۳۹۷ آذر ۶, سه‌شنبه

ادامه اعتصاب کارگران بی‌اعتنا به خط‌ و نشان کشیدنهای دژخیم لاریجانی به دستور خامنه‌ای


اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

باتداوم اعتصاب وتظاهرات شجاعانه کارگران نیشکرهفت تپه وفولاداهواز. خامنه ایدروحشت ازادامه وگسترش 
اعتراضها. روزدوشنبه 26نوامبرسردزخیم صادق لاریجانی رزیم رابه صحنه فرستادتابه خط ونشان کشیدن برای
کارگران بپردازد




وی گفت: «باید با کسانی که می‌خواهند به بهانه پیگیری مطالبات کارگران، نظم کشور را برهم بزنند، برخورد شود.... کارگران نباید اجازه دهند که مطالباتشان، بهانه‌یی برای استفاده دشمنان و ایجاد بی‌نظمی‌شود». وی افزود: «کارگران نیز هیچگاه با اغتشاش، بحران و اقدامات خلاف نظم عمومی، به مطالبات خود نخواهند رسید» (خبرگزاری حکومتی ایرنا- ۵آذرماه۱۳۹۷).
همزمان نیروهای سرکوبگر رژیم تلاش کردند از ادامه اعتصاب و تظاهرات کارگران جلوگیری کنند اما به‌رغم حضور فشرده مأموران انتظامی و گارد ضدشورش و لباس شخصی‌ها؛ کارگران فولاد برای سومین هفته به اعتصاب خود ادامه دادند. کارگران در مقابل استانداری رژیم در اهواز تجمع کردند و حلقه محاصره نیروهای سرکوبگر را شکسته و در خیابانهای اهواز دست به تظاهرات زدند. کارگران در حالی که توسط جمعی از جوانان اهوازی همراهی می‌شدند شعار می‌دادند: می‌ایستیم، می‌میریم، حقمان را می‌گیریم؛ کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد؛ دشمن ما همین‌جاست دروغ می‌گویند آمریکاست؛ دولت، مافیا، پیوندتان مبارک.
همزمان کارگران شجاع نیشکر هفت‌تپه نیز برای بیست و دومین روز به اعتصاب خود ادامه دادند و در شهر شوش دست به تظاهرات زدند. آنها شعار می‌دادند: کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد؛ مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر؛ کارگر زندانی آزاد باید گردد؛ فولاد، هفت‌تپه، اتحاد اتحاد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۵آذر ۱۳۹۷(۲۶نوامبر ۲۰۱۸)