۱۳۹۵ فروردین ۲۶, پنجشنبه

نامه ژرار دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد به فدریکا موگرینی:‌ لزوم مشروط کردن هرگونه روابط با رژیم آخوندها به توقف اعدام ها و رعایت حقوق بش


نامه ژرار دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد به فدریکا موگرینی:‌ لزوم مشروط کردن هرگونه روابط با رژیم آخوندها به توقف اعدام ها و رعایت حقوق بشر
رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا که از حمایت بیش از ۲۰۰ نمایندة این پارلمان از گروه‌های مختلف سیاسی برخوردار است طی نامه‌یی به فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیة اروپا، خواهان آن شد که هرگونه روابط با حکومت آخوندی، به توقف اعدام‌ها و بهبود وضعیت حقوق بشر و حقوق زنان مشروط شود.
گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا با صدور یک اطلاعیة مطبوعاتی دربارة نامة ژرار دوپره رئیس این گروه به موگرینی، تصریح می‌کند:
«حقوق بشر باید در صدر دستور کار سفر نمایندة عالی اتحادیه اروپا به ایران باشد با بیش از ۲۳۰۰ اعدام بعد از روی کار آمدن رئیس‌جمهور باصطلاح مدره، روحانی، (رژیم) ایران حکومت شمارة یک اعدام‌کننده در جهان نسبت به جمعیت است و روحانی به‌طور آشکار از این اعدام‌ها به‌عنوان «یک قانون خوب‌» و «قانون خدا» دفاع کرده است.
رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا در نامة خود به موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با اشاره به سفر آتی وی به تهران خطاب به او، می‌نویسد:


همان‌طور که من و بسیاری از همکارانم در پارلمان اروپا به شما قبلاً نوشته بودیم، ما شدیداً نگران وضعیت فعلی نقض حقوق بشر در ایران هستیم. ما همیشه تأکید کرده‌ایم که بعد از توافق اتمی، هر گونه توسعة رابطه با (رژیم) ایران باید به توقف اعدام‌ها، یک پیشرفت روشن در زمینة احترام به حقوق بشر و بهبود وضعیت زنان مشروط باشد.
لذا باعث تعجب ما شد که چنین سفری شامل شما و هفت کمیسر دیگر اتحادیة اروپا قرار است انجام شود قبل از این‌که کوچک‌ترین نشانة بهبودی در (زمینة) حقوق بشر از طرف (رژیم) ایران مشاهده شده باشد».
هفته گذشته گزارش سالانه عفو بین الملل درباره حکم اعدام اعلام کرد که حداقل ۹۷۷ نفر سال گذشته در ایران به دار آویخته شدند که این ۶۰ درصد تمامی اعدام های ثبت شده در جهان در سال ۲۰۱۵ می باشد. به گفته گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، تعداد اعدام ها در دوران روحانی، بیشترین آمار از سال ۱۹۸۹ بوده است.
ما بسیار نگران سرکوب زنان در ایران هستیم. قوانین جدید که بعد از روی کار آمدن روحانی به تصویب رسیدند، حقوق زنان را بیش از قبل محدود کرده است. بسیاری از فعالین حقوق زنان به خاطر فعالیت های مسالمت آمیز در پشت میله های زندان هستند.
بر خلاف خوشبینی بزرگی مبنی بر اینکه مذاکرات اتمی به یک جامعه بازتری راه پیدا خواهد کرد، اوضاع به نظر میرسد که در جهت عکس دارد حرکت میکند.
ژرار دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، خطاب به فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا می افزاید:
اگر روابط ما با (رژیم) ایران با شرایط مشخصی برای بهبود حقوق مردم همراه نباشد، ما هم در سرکوب شریک جرم می‌شویم.
ما از شما می‌خواهیم که به دیدن تعدادی از زندانیان عقیدتی از جمله افراد زیر بروید:
خانم نرگس محمدی، ۴۳ ساله، فعال حقوق زنان و خبرنگار
خانم آتنا فرقدانی، ۲۹ ساله، هنرمند و فعال سیاسی که به ۱۲ سال زندان بخاطر کشیدن کاریکاتورهای طنز آمیز محکوم شده است،
آقای علی معزی، ۶۴ ساله، زندانی سیاسی قدیمی که به‌خاطر رفتن به کمپ اشرف برای دیدار دو دخترش زندانی شده است.
آیت‌الله بروجردی، ۵۷ ساله، روحانی مخالف که خواستار جدایی دین از دولت است
آقای محمد علی طاهری، ۶۰ ساله، محقق، که به‌خاطر ترویج شیوه‌های درمان آلترناتیو محکوم شده است،

آقای علیرضا گلیپور که از سرطان ریه رنج می‌برد و به‌خاطر افشای فساد دولتی، بیش از سه سال است که حتی بدون محاکمه در دادگاه در زندان است. وی مستمرا تحت شکنجه بوده تا مصاحبه تلویزیونی بکند.