۱۳۹۵ فروردین ۲۷, جمعه

ملاقات رئیس بانک مرکزی ایران با وزیرخزنه داری آمریکا در پشت درب های بسته

آژانس ايران خبر 94/12/27 :
رئیس کل بانک مرکزی ایران برای شرکت در نشست مشترک بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول ، در راس هیاتی متشکل از معاونت های ارزی و اقتصادی این بانک به آمریکا آمده است.
رسانه های داخلی ایران رایزنی درباره شرایط اقتصادی ایران پس از برجام را از محورهای اصلی گفت‌وگوهای ولی‌الله سیف با مقام‌های اقتصادی کشورهای دیگر اعلام کرده‌اند.
پل رایان، رئيس مجلس نمایندگان، روز پنجشنبه بار دیگر گفت که با هر تلاشی برای دادن دسترسی ایران به دلار آمریکا مخالف است.

او با اشاره به نگرانی ها در مورد نحوه استفاده ایران از امکانات مالی که پس از اجرای برجام به دست آورده گفت:‌ "این یکی از دلایلی است که من شدیدا با هرگونه اقدامی توسط دولت برای فراهم کردن امکان دسترسی ایران به دلار مخالفم."
به گزارش ای‌.بی‌.سی‌ نیوز، ولی‌ الله سیف روز پنجشنبه پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران با جک لو وزیر خزانه‌داری آمریکا ملاقات می‌کند.
رئیس بانک مرکزی ایران همچنین قرار است روز جمعه در شورای روابط خارجی آمریکا، از نهادهای غیرانتفاعی با نفوذ در ایالات متحده، در ارتباط با شرایط اقتصادی ایران پس از برجام نیز صحبت کند.
یکی از موضوعاتی که به طور حتم در جریان این سفر مورد مذاکره ایران و غرب خواهد بود، رفع موانع و تحریم‌های بانکی برای برقراری ارتباط فعالان اقتصادی ایران با دنیاست.
ایران هنوز مشکلات بسیاری پیش پای فعالان اقتصادی و بانک‌های ایرانی برای ارتباط با دنیا وجود دارد، که مهم‌ترین آنها، عدم گشایش اعتبار بانکی از سوی بانک‌های خارجی است. مشکل اصلی را در ترس بانک‌های جهان از جریمه‌های آمریکا برای گشایش اعتبار اسنادی (ال سی) برای بانک‌های ایرانی اعلام کرده بودند.
نشست مشترک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، هر ‌ساله در دو نوبت برگزار می‌شود، که طی آن از همه رؤسای کل بانک‌های مرکزی و وزیران اقتصادی و دارایی کشورهای عضو دعوت به عمل می‌آید.