۱۳۹۹ مهر ۳۰, چهارشنبه

فرانسه؛ تصمیم به منحله اعلام کردن سازمان «شیخ یاسین» طرفدار اخوان‌المسلمین

 

خبر تازه درخصوص جنایت هولناکی که فرانسه را تکان داد قربانی آن، ساموئل پاتی معلم تاریخ در جمعه گذشته بود که سرش بریده شد، این است که دولت فرانسه چهارشنبه 21 اکتبر مقرر داشت که سازمان دنباله رو اخوان‌المسلمین موسوم به «شیخ یاسین» را منحله اعلام کند.

ساعاتی پیش مسئول دفتر دادستانی کل فرانسه در مبارزه با تروریسم، اعلام داشت که 7 تن از افراد از جمله دو فرد زیر سن قانونی، شب گذشته به قاضی پرونده قتل ساموئل پتی تحویل داده شده‌اند.

گفتنی است یک جوان 18 ساله چچنی‌تبار در روز 16 اکتبر جاری در روز روشن، سر پاتی را در برابر مدرسه خود در حومه پاریس که مکان سکونت طبقه متوسط است، برید و سپس به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

ساموئل پاتی

این در حالی است که بازرسان پرونده می‌گویند، قاتل به انگیزه انتقام و به دنبال اقدام قربانی به ترسیم کاریکاتورهای اهانت‌آمیز در کلاس درس در مورد آزادی بیان، دست به این جنایت زد.

از میان 7 نفری که در برابر قاضی حاضر شدند، پدر یکی از دانش‌آموزان بود که در کلیپ ویدئی پخش شده در مورد استفاده معلم از کاریکانور در سر کلاس درس صحبت می‌کند.

به گفته دادستان، عامل این جنایت از دانش‌آموزان بیرون از مدرسه خواست تا پاتی را درحالیکه درصدد خروج ازمدرسه و رفتن به منزل بود، به وی نشان دهند.

دو تن از این دانش آموزان هم در برابر قاضی پرونده حاضر شدند و به همراه آنها عبدالحکیم الصفریوی مبلغ مراکشی‌تبار که رهبری سازمان «شیخ یاسین» را برعهده دارد نیز حضور یافت. نام این فرد شنبه گذشته در رسانه‌های فرانسه برده شد و به گونه‌ای دست داشتن وی در این جنایت، اشاره گردیدا