۱۳۹۹ مهر ۲۲, سه‌شنبه

حقوق شهروندی عفو بین‌الملل خواستار لغو حکم اعدام برزان نصرالله‌زاده شد


برزان نصرالله‌زاده، زندانی محکوم به اعدام در ایران. به گفته عفو بین الملل، او که در زمان بازداشت ۱۷ ساله بود، در طول بازجویی‌های خود تحت شکنجه‌های گوناگونی همچون شوک الکتریکی و سایر سوء رفتارها مجبور به اظهارات مجرمانه علیه خود شد.

عفو بین الملل با انتشار فراخوانی خواستار لغو حکم اعدام برزان نصرالله‌زاده، زندانی محکوم به اعدام در ایران، شد. آقای نصرالله‌زاده در زمان بازداشت ۱۷ سال داشت.

سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه ۲۱ مهر با انتشار این فراخوان از مردم و فعالان حقوق بشر سراسر دنیا خواست که با نوشتن نامه‌ای به مقامات ایران، به زبان و قلم خود و با الهام گرفتن از این فراخوان نسبت به حکم اعدام این جوان ایرانی واکنش نشان دهند و خواهان توقف حکم اعدام برزان نصرالله‌زاده شوند.

به گزارش این نهاد حقوق بشری، برزان نصرالله‌زاده یک کُرد اهل سنت ایرانی است که در تاریخ ۸ خرداد سال ۱۳۹۸ توسط ماموران وزارت اطلاعات در سنندج بازداشت شد. وی چندین ماه بدون دسترسی به خانواده‌اش در یکی از بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات محبوس بود و بدون برخورداری از وکیل مورد بازجویی قرار گرفت.

به گفته سازمان عفو بین الملل، برزان نصرالله‌زاده که در زمان بازداشت ۱۷ سال سن داشت، در طول بازجویی‌های خود تحت شکنجه‌های گوناگونی همچون شوک الکتریکی و سایر سوء رفتارها مجبور به اظهارات مجرمانه علیه خود شد و او را مجبور کردند در مقابل دوربین فیلمبرداری علیه خود اعتراف کند.