۱۳۹۹ مهر ۲۹, سه‌شنبه

نتانیاهو از اولین هیئت اماراتی در فرودگاه تل‌آویو استقبال کرد

 

هیئت اماراتی برای اولین بار پس از امضای توافق عادی سازی روابط میان دولت امارات متحده عربی و اسرائیل، روز سه شنبه 20 اکتبر وارد تل‌آویو شد.


این هیت که از حمید الطایر وزیر مشاور در امور مالی امور، عبید بن طوق وزیر اقتصاد، و عمر غباش دستیار وزیر امور خارجه و همکاری بین المللی در امور فرهنگی، متشکل شده است، امروز سه شنبه وارد فرودگاه تل آویو شدند.

هیئت اماراتی که در فرودگاه تل‌آویو مورد استقبال بنیامین نتانیاهو و شماری از مقامات اسرائیلی شد، قرار است در باره فرصت‌های سرمایه گذاری، مبادلات تجاری و فناوری پیشرفته بین دو کشور با اسرائیلی‌ها گفت‌وگو کند.

این اولین سفر یک هیئت اماراتی به اسرائیل است که پس از امضای پیمان صلح که ماه گذشته بین دو کشور منعقد شد، صورت می‌گیرد. قرار است هیئت امارانی 4 توافق‌نامه در بخش‌های اقتصادی و تجاری با اسرائیلی‌ها امضا کند.

هییت اماراتی و هماتان اسرائیلی آنها به دلیل اقدامات پیشگیرانه دو کشور در رابطه با بیماری کرونا، حدود 4 تا 5 ساعت از وقت خود را در صالن پذیرایی در فرودگاه فرودگاه تل‌آویو سپری خواهند کرد.

روز گذشته شورای وزیران امارات متحده عربی مجموعه اقدامات قانونی برای تایید توافق با اسرائیل را در قانون فدرال این کشور صادر کرد.

در جلسه‌ای که به ریاست محمد بن راشد برگزار شد قانون تایید توافق صلح ابراهیمی، توافق صلح با اسرائیل و آغاز روابط دیپلماتیک کامل با این کشور را تایید کرد. این شورا دستور آغاز اقدامات قانونی برای صدور یک قانون فدرال برای تایید این توافق را صادر کرد.

شورای وزیران امارات متحده عربی اعلام کرد باور دارد که این توافق یکی از راه‌های صلح و ثبات برای حمایت از آمال ملت‌های منطقه است و تلاش‌های مستمر این ملت‌ها برای تحقق رفاه و پیشرفت را تقویت کرده و راه‌ را برای تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی و علمی باز خواهد کرد.

از سوی دیگر وزیر حمل و نقل اسرائیل نیز روز یکشنبه 18 اکتبر 2020 اعلام کرد ابوظبی و تل‌آویو روز سه‌شنبه توافقی را امضاء خواهند کرد که براساس آن 28 پرواز در هفته میان فرودگاه بین‌گوریون در اسرائیل و فرودگاه‌های دبی و ابوظبی برقرار می‌شود.

این توافق همچنین اجازه می‌دهد تعداد نامحدودی پرواز چارتر به فرودگاه کوچکی در جنوب اسرائیل و 10 پرواز کارگو در هفته میان دو کشور انجام شود.

وزارت حمل و نقل اسرائیل توضیح داد که این توافق در فرودگاه بن گوریون امضاء خواهد شد و پیش‎‌بینی می‌شود پروازها در هفته‌های آینده آغاز شوند.