۱۳۹۹ مهر ۱۰, پنجشنبه

اول اکتبر مصادف با اولین سالگرد انقلاب عراق - آماده‌سازیها برای تظاهرات میلیونی همراه با شعارها علیه رژیم ایران + فیلم و عکس

پنجشنبه اول اکتبر مصادف با اولین سالگرد انقلاب عراق، شروع تظاهرات گسترده در بغداد و سایر شهرهای عراق است که با الگوی انقلاب اکتبر ۱۹۲۰ عراق به انقلاب اکتبر معروف شده است.

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر از چند ماه قبل برای این روز تاریخی در عراق بسیج داد ولی به‌دلیل کرونا وقفه ایجاد شد. انقلابیون تصمیم گرفته‌اند که اولین سالگرد انقلاب اکتبر را بهر شکل ممکن برگزار کنند.

شب گذشته به همین مناسبت جوانان قیام کننده در میدان تحریر بغداد تظاهراتی را با شعار علیه رژیم ایران شروع کردند.

بدین منظور جوانان انقلابی در اکثر استانها شروع به رنگ آمیزی میادین تظاهرات از جمله میدان التحریر تا نقاشیهای حماسی در میدان تحریر و سایر استانها تا تهیه کلیپهای حماسی و آهنگ و ترانه‌های انگیزانده کرده‌اند.

روز گذشته ۹مهرماه راهپیماییهای اولیه در اکثر استانها صورت گرفت که زمینه تظاهرات اول اکتبر است، به سیاق سال گذشته توک توک‌ها نیز رژه رفتند. هم‌چنین شعارهای حماسی شهید راه آزادی عراق دکتر رهام یعقوب که با تمسک به امام حسین همه را به شورش و انقلاب فرامی‌خواند در میدانهای مختلف توسط تظاهر کنندگان تکرار شد.

شعار جوانان قیام‌آفرین در میادین استانها این است که با قدرت تمام باز می‌گردیم، انقلاب نمرده است و ادامه دارد، سلاح ما جانهایمان است که در راه میهن فدا می‌کنیم و به جای اسلحه، پرچم میهنمان را به‌دست گرفته‌ایم... . این پرچم برافراشته خواهد بود . . ما بجز حق‌مان چیز دیگری نمی‌خواهیم . . آنهایی که با تزویر و ریا کرسی‌های مردم را اشغال کردند باید آنها را به صاحبان اصلی آن یعنی مردم عراق باز گردانند.

                    فراخوان حاج ابو محمد به جوانان بصره
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته... . به شما ای جوانان بصره

جوانان شجاع بصره / جوانان غیرتمند وبا شهامت بصره / ای جوانمردان

شما پایه و مبنای سازندگی بصره و عراق هستید، شما باید بدانید که با حضورتان در میدانهای تحصن، تاج سر من و تاج سر تمامی عراقیان هستید، به خداوندی خدا شما را سوگند می‌دهم در حضور در میدانها تحصن که میدانهای خودتان است، کوتاهی نکنید، این میدانها به‌خاطر شما ایجاد شده تا از این طریق حق تان را از این فاسدین بگیرید افراد هرزه‌ای که سرمایه‌های شما و سرمایه‌های عراق را بسرقت بردند و حقوق تان را سلب کردند.
فرزندانم. . نوادگانم. .
بخداوندی خدا شما را سوگند می‌دهم که روز اول اکتبر را فراموش نکنید هم‌چنین روز ۲۵ اکتبر را فراموش نکنید، چرا که این انقلاب شما است و به شما باز خواهد گشت، نباید فراموش کنید، شهدایتان که ۸۰۰ و یا ۷۰۰ شهید است را فراموش نکنید، مجروحان‌تان که ۳۱ هزار نفر است را فراموش نکنید.

                            تصاویری از میدان تحریر بغداد روز ۹مهر۹۹