۱۳۹۹ شهریور ۲۰, پنجشنبه

سوء‌ظن درباره رخنه هکرهای دولت روسیه به شرکت مشاوره‌ای کمپین بایدن

 

به گفته سه منبع آگاه، شرکت ماکروسافت به شرکت مشاوره‌ای اصلی کارزار انتخاباتی جو بایدن نامزد حزب دموکرات براب انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو هشدار داده بود که هدف حملات هکرهایی قرار دارد که احتمالا مورد حمایت دولت روسیه هستند.

این منابع خاطرنشان کردند این حملات سایبری ظرف دو ماه گذشته علیه کارکنان شرکت «اس کی نیکر بوکر» متخصص استراتژی‌های ویژه کمپین‌های تبلیغاتی است که مقرش در واشنگتن قرار دارد و برای بایدن و دیگر چهره‌های برجسته دموکرات کار می‌کند.

یک منبع آگاه از تلاش‌های شرکت مزبور برای مقابله با این حملات سایبری، تاکید که که هکرها در رخنه به شبکه‌های شرکت، ناکام ماندند.

هیلاری روزن معاون مدیر شرکت از اظهار نظر خوداری کرد و سخنگوی بایدن نیز به درخواست برای توضیح در این رابطه پاسخ نداد.

لاش برای رخنه به شبکه‌های این شرکت در حالی است که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، ناقوس خطر را در خصوص اقداماتی مشابه از سوی دولت‌های خارجی برای دخالت در انتخابات نوامبر آینده به صدا در آورده‌اند.

تحقیقات رابرت مولر بازجوی ویژه پیشین و کمیسیون اطلاعاتی مجلس سنا به این جمع‌بندی رسیده بودند که تشکیلاتی وابسته به دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا دخالت کرده‌اند و مولر هشدار داده است که روسیه در کمپین انتخابات پیش رو نیز دخالت می‌کند.

براساس گفته‌های این سه منبع آگاه، حملات سایبری که از سوی مایکروسافت برملاشد، شامل روش‌های فریب‌ کاربران شبکه این شرکت برای سرک کشیدن به رمزهای خصوصی آنها و دیگر اقدامات رخنه‌گری از طریق شبکه ویژه شرکت مشاوره‌ای است ولی سخنگوی مایکروسافت از هر گونه اظهار نظر خوداری کرد.