۱۳۹۹ مهر ۷, دوشنبه

ایران؛ پدر یکی از محکومان به اعدام اعتراضات آبان‌ماه خودکشی کرد

 پدر امیرحسین مرادی یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان‌ماه که فرزندش پیش از این به اعدام محکوم شده، اما به طور موقت این حکم متوقف شده بود، امروز خودکشی کرد.

کانال تلگرامی امتداد، دوشنبه 28 سپتامبر 2020 گزارش داد که به دنبال فشارهای روحی وارده بر خانواده امیرحسین مرادی یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان‌ماه بر اثر محکومیت فرزندشان که به اعدام محکوم شده بود و نگرانی‌های مداوم از وضعیت او، پدر این متهم، صبح امروز خودکشی کرد.

بنا بر گفته‌ی مادر امیرحسین مرادی، صبح امروز جنازه پدر در زیر زمین خانه پیدا شده است.

این در حالی است که درخواست بررسی دوباره پرونده سه محکوم به اعدام اعتراضات آبان‌ماه 98، از سوی دیوان عالی کشور پذیرفته شده بود.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه ایران، 14 اوت در بیست و نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در باره تایید حکم پرونده سه نفر از محکومین اعتراضات آبان‌ماه 98 گفته بود: «این حکم بعد از فرجام‌خواهی متهمان و وکلای مدافع آن‌ها به تایید دیوان عالی کشور رسیده و به دادسرا اعاده شده است».

این حکم با واکنش شدید افکار عمومی مواجه و هشتگ «اعدام نکنید» ساعاتی پس از اعلام حکم این متهمان در توئیتر ترند شد و فشار را بر قوه قضاییه ایران برای توقف این حکم افزایش داد.

پس از آن، چهار وکیل این محکومان اعلام کردند که درخواست اعمال ماده 474 را تقدیم رئیس دیوان عالی کشور کرده‌اند که این درخواست توسط رئیس دیوان عالی پذیرفته شد و پرونده جهت بررسی مجدد به یکی از شعب دیوان عالی ارجاع شد و با توجه به موازین قانونی و رویه جاری قضایی در حال حاضر اجرای حکم اعدام این متهمان تا زمان تعیین تکلیف نهایی قضایی در این پرونده، متوقف شده است.

ایران؛ پدر یکی از محکومان به اعدام اعتراضات آبان‌ماه خودکشی کردایران؛ پدر یکی از محکومان به اعدام اعتراضات آبان‌ماه