۱۳۹۹ شهریور ۲۵, سه‌شنبه

اسامی ۵۶تن از شهیدان قیام سراسری آبان‌ماه، شامل ۲۰شهید سرفراز ماهشهر، تاکنون اسامی ۸۱۱تن از شهیدان قیام‌آفرین منتشر شده است


شورای ملی مقاومت ایران

اسامی ۵۶تن از شهیدان قیام سراسری آبان ماه، شامل ۲۰شهید سرفراز ماهشهر، تاکنون اسامی ۸۱۱تن از شهیدان قیام‌آفرین منتشر شده است

خانم مریم رجوی با درود به جوانان قیام‌آفرین ماهشهر، کشتار آبان۹۸ و شکنجه‌های وحشیانه زندانیان قیام را مصداق بارز جنایت علیه بشریت خواند و جامعه بین‌المللی را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان و تشکیل هیات بین‌المللی برای تحقیق پیرامون کشتار آبان ماه و بازدید از زندانهای رژیم و دیدار با زندانیان فراخواند.

سازمان مجاهدین خلق ایران امروز اسامی ۵۶تن دیگر از شهیدان قیام سراسری مردم ایران در آبان ماه ۱۳۹۸ را منتشر کرد. ۲۰تن از آنان شهیدان سرفراز ماهشهر هستند که عموماً در نیزارهای این شهر به‌دست دژخیمان خامنه‌ای به‌شهادت رسیدند. به این ترتیب تاکنون اسامی ۸۱۱تن از شهیدان سرفراز قیام منتشر شده است. سازمان مجاهدین در ۲۴آذر ۱۳۹۸ اعلام کرد شمار شهیدان آبان بیشتر از ۱۵۰۰تن می‌باشد.

به‌رغم گذشت ۱۰ماه از قیام آبانماه، فاشیسم دینی حاکم بر ایران در وحشت از عواقب جنایت علیه بشریت، به‌رغم درخواستهای گسترده داخلی و بین‌المللی سرکردگان و ارگانهای مختلف رژیم، از جمله روحانی، شورای عالی امنیت، وزارت کشور، مجلس، نیروی انتظامی و پزشکی قانونی انتشار آمار قربانیان را به یکدیگر پاس می‌دهند تا بخیال خودشان شامل مرور زمان شده و به فراموشی سپرده شود.

روحانی روز ۲۷بهمن درباره شهیدان آبان گفت“ ... . این آمار در اختیار پزشکی قانونی کشور است... . آنها می‌توانند اعلام می‌کنند و مشکلی نیست ”. روز ۲۸بهمن رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: ”در مصوبه شورای امنیت ملی که وزیر کشور رئیس آن است، مشخص شده که دولت باید آمار را اعلام کند... . . ما به مراجع ذیصلاح اعلام کردیم و هیچ وظیفه‌ای مبنی بر اعلام عمومی آن نداریم... . تمام اطلاعات را می‌توانید از وزیر کشور سؤال کنید”. علی ربیعی سخنگوی روحانی در ۳۰بهمن گفت: ”آمار دقیق به‌زودی از طرف مراجع ذیربط اعلام خواهد شد و ظرف چند روز آینده این آمار از سوی یکی از دستگاه‌های مسئول اعلام خواهد شد ”.

چند ماه بعد رحمانی فضلی وزیر کشور روحانی، در روز ۱۰خرداد در مصاحبه با تلویزیون رژیم به‌طور تلویحی به‌شهادت بیش از ۲۰۰تن اعتراف کرد و گفت: «تعداد فوتیها را از ۱۰هزار نفر گفتند ۸هزار نفر، گفتند ۷هزار نفر، ۶هزار نفر، ۲هزار هم گفتند، ولی خوب حالا همین روزها انشاءالله اعلام خواهد شد، که اصلاً عددها این نیست! من می‌خواهم بگویم فقط ۲۰درصد این تعداد... بیش از ۴۰ تا ۴۵نفر به‌مثابه شهید منظور شده‌اند اینها اصلاً بیگناه رفته بودند توی خیابان و با سلاحهایی با روشهایی کشته شدند که اصلاً آن سلاحها را نه نیروی انتظامی و بقیه دستگاهها داشتند».

رحمانی فضلی همان کسی است که در پاسخ به یک عضو مجلس ارتجاع که سؤال کرد «دو نفر در حوزه انتخابیه من با اصابت گلوله به مغزشان جان‌باخته‌اند، آیا امکان تیراندازی، دست کم به‌پا یا کمر به پایین وجود نداشته است»؟ وقیحانه گفت: «خوب شلیک به‌پا هم انجام شده بوده است!» (اعتماد ۲۶آذر۱۳۹۸).

روز ۱۲خرداد آخوند جنایتکار مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم ارتجاع گفت: «نیروهای نظامی و امنیتی ما از جان مایه گذاشتند تا کسی آسیب نبیند... رسانه‌های بیگانه آمارهای دروغی را ارائه دادند از ۱۵۰۰ تا ۱۰هزار نفر هم نقل کردند. در مجموع این آمار سنگین است اما متأسفانه ۲۳۰کشته و جانباخته در حادثه آبان ماه داشتیم».

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به مردم و جوانان قیام‌آفرین ماهشهر، کشتار آبان ۹۸ و شکنجه‌های وحشیانه زندانیان قیام را مصداق بارز جنایت علیه بشریت دانست و گفت جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران با اعدامهای جمعی در سال۱۳۶۰ شروع و در قتل‌عام ۱۹۸۸ به اوج رسید و تا امروز با قتل‌عام آبان ۱۳۹۸ و شکنجه‌های وحشیانه دستگیر شدگان قیام و اعدام‌های جنایتکارانه زندانیان قیام مانند مصطفی صالحی و نوید افکاری ادامه دارد.

خانم رجوی با تأکید بر این‌که رژیم آخوندی سکوت و بی‌عملی جامعه جهانی را به‌مثابه چراغ سبز برای ادامه و تشدید جنایت تلقی می‌کند، بار دیگر شورای امنیت، دبیرکل، شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد و هم‌چنین اتحادیه اروپا را به اقدام فوری در مورد جنایت علیه بشریت در ایران و نجات جان زندانیان قیام فراخواند و خواستار تشکیل یک هیات بین‌المللی برای تحقیق پیرامون کشتار آبان ۹۸ و بازدید از زندانهای رژیم و دیدار با زندانیان قیام شد.

اسامی ۵۶ شهید قیام سراسری مردم ایران:

۱. مجید فشکی تهران  ۲. وحید عبدی جوانرود  ۳. فرهاد غفوری جوانرود  ۴. امجد شاهمرادی جوانرود

۵. احمدرضا عیدی‌وند اصفهان یزدانشهر  ۶. وحید شیازی اصفهان  ۷. محمدمهدی اقبالی اصفهان  ۸. آرش حبیبی اصفهان

۹. حسین زندایی اصفهان  ۱۰. علی فقیهی اصفهان  ۱۱. حسین سعیدی اصفهان ۱۲. محسن کریمی اصفهان

۱۳. محمدحسن شیخی اصفهان‍  ۱۴. مهرداد عمویان اصفهان  ۱۵. میلاد حاتمی اصفهان  ۱۶. امین نادری تهران نسیم شهر

۱۷. ... سنسو تهران اسلامشهر  ۱۸. سپیده حسنی تهر ۱۹. حسین سلطانی تهران شهر قدس  ۲۰. میثم عتیقی خرمشهر

۲۱. حمید شیخی ماهشهر ۲۲. اصغر رجایی ماهشهر ۲۲. اصغر رجایی ماهشهر (شهید نیزار) ۲۳. جواد بابایی ماهشهر (شهید نیزار)

۲۴. محسن سرافراز ماهشهر (شهید نیزار) ۲۵. جابر صابری ماهشهر (شهید نیزار) ۲۶. کوروش اهوازی ماهشهر (شهید نیزار)

۲۷. احمد روحانی فر ماهشهر (شهید نیزار)  ۲۸.مجتبی رضایی ماهشهر (شهید نیزار) ۲۹.کامران داوری ماهشهر (شهید نیزار)

۳۰. احسان صادقی ماهشهر (شهید نیزار)  ۳۱. جعفر پناهی ماهشهر (شهید نیزار)  ۳۲. علی جلوه ماهشهر (شهید نیزار)

۳۳. جواد نظارت ماهشهر (شهید نیزار)  ۳۴. حیاوی شریفات ماهشهر (شهید نیزار) ۳۵. علیرضا قنواتی ماهشهر (شهید نیزار)

۳۶. مرشا دهی ماهشهر (شهید نیزار)  ۳۷. همایون دشتی ماهشهر (شهید نیزار) ۳۸. عباس انصاریان ماهشهر (شهید نیزار)

۳۹. حسن ویسی ماهشهر (شهید نیزار)   ۴۰. جمشید ملحان ماهشهر (شهید نیزار)  ۴۱. علی شاپور جانی شیراز

۴۲. زهرا خانی قبادلو تبریز  ۴۳. بهمن رضایی لرستان  ۴۴. عباس مهدوی لرستان  ۴۵. سعید زلقی لرستان

۴۶. محمود موسوی لرستان ۴۷. محمد طهماسبی مسجدسلیمان ۴۸. محمدحسین قاسمی مسجدسلیمان ۴۹.
 حسین ذوالفقاری مسجدسلیمان  ۵۰. آرمان اسدی موری مسجدسلیمان ۵۱. زونیام حسنکی مسجدسلیمان

۵۲. امین نظریان اشتری مسجدسلیمان  ۵۳. علی محبی مسجدسلیمان  ۵۴. مهرداد رضایی میرکائد مسجدسلیمان

۵۵. محمدرضا چهارمحالی مسجدسلیمان  ۵۶. رضا رشیدی چغاخور مسجدسلیمان

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵شهریور۱۳۹۹ (۱۵سپتامبر۲۰۲۰)