۱۳۹۹ شهریور ۲۶, چهارشنبه

ایران در نامه‌ای به سازمان ملل رسماً به «تهدیدهای ترامپ» اعتراض کرد


نماینده دائم ایران در سازمان ملل‌متحد با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت مراتب اعتراض خود را به تهدیدهای اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم مجید تخت‌روانچی روز سه‌شنبه 15 سپتامبر 2020 در این نامه، تهدید ترامپ را «نقض اصول منشور سازمان ملل» دانسته است.

او همچنین از شورای امنیت خواسته است «آمریکا را وادار سازد به تهدید، سایر اقدامات غیرقانونی و سیاست‌های غیرمسئولانه خود پایان دهد.»

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شامگاه دوشنبه 14 سپتامبر 2020 به وقت محلی آمریکا ضمن دادن هشدارهای قوی به رژیم ایران، تهدید کرد که هر گونه اقدام انتقام‌جویانه ایران علیه ایالات متحده آمریکا در پی کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده «سپاه قدس»، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران ایران، «واکنشی هزار بار قوی‌تر» از سوی آمریکا را در پی خواهد داشت.


دونالد ترامپ در حساب‌ کاربری‌اش بر شبکه «توئیتر» گفت:«بنا به گزارش‌های رسانه‌ای احتمالا ایران برای ترور طرح‌ریزی می‌کند، یا حمله‌ای دیگر علیه ایالات متحده برای گرفتن انتقام کشته شدن فرمانده تروریست سلیمانی، که کشته شدن‌ او به خاطر طرح‌ریزی‌اش جهت انجام حمله‌ای در آینده، کشتن نیروهای آمریکایی و افزایش کشتار و درد و رنج‌هایی که برای چندین سال باعث شده بود، صورت گرفت».

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه ضمن دادن هشدارهایی قوی به رژیم ایران گفت که:« هر گونه حمله ایران علیه ایالات متحده آمریکا، به هر شکلی که باشد، با حمله‌ای هزار بار قوی‌تر از آن مواجه خواهد شد!».

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی «پلیتیکو» به نقل از گزارش‌های منابع اطلاعاتی که یک مسئول در دولت ترامپ از محتوای آن مطلع شده، رژیم ایران در حال بررسی طرح ترور لانا مارکس سفیر ایالات متحده آمریکا در آفریقای جنوبی و از افراد نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است.

روزنامه «پلیتیکو» آمریکا تاکید کرده که سفارت ایران در پرتوریا، پایتخت آفریقای جنوبی، در طرح‌ریزی برای ترور سفیر ایالات متحده در این کشور دست دارد.

به گفته این روزنامه طرح‌ریزی توطئه برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران است که اوایل سال جاری در حمله پهپادی آمریکا در اطراف فرودگاه بغداد کشته شد.

افزون بر آن مسئولان آمریکایی از ایجاد شبکه‌های سری گسترده توسط ایران در کشور آفریقای جنوبی، پرده برداشتند.