۱۳۹۹ مرداد ۱۴, سه‌شنبه

جامعه پزشکی اصفهان در خصوص مدیریت نا مطلوب کرونا نامه‌ی سرگشاده‌ای به حسن روحانی رئیس جمهوری نوشته‌اند.


                     متن نامه به همراه امضاء کنندگاه بدین شرح است.
به نام خدا
جناب آقای روحانی، رییس جمهور محترم
پس از سلام
به استحضار می‌رساند امضا کنندگان این نامه، پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و پیراپزشکان برخاسته از بطن همین جامعه مسلمان و مذهبی میباشند که محبت اهل بیت را میراث ارزنده تاریخی و فرهنگی خود می‌دانند.

رفتار پیشوایان ما در تن دادن به حکمیت، برگزیدن صلح به بهای شهادت خود، تجویز تقیه در شرایط خاص و … ، گویای ارزش نفوس از دیدگاه اسلام و اهمیت حفظ جان افراد و پرهیز از زیان دیدن و زیان رساندن بوده است.

خواست امضا کنندگان این نامه به عنوان متولیان و مدافعان سلامت جامعه که علیرغم ازدست دادن همکاران بسیار در صف مقدم نبرد با این بیماری خطرناک قرار گرفتهایم آن است که نگذارید جان و سلامت مردم در معرض نابودی قرار گرفته و خون شهدای سلامت پایمال تعارفات ناموجه و ملاحظات غیر منطقی گردد.

می‌دانید با تمهیدات بهداشتی و پیشگیرانه در بسیاری از کشورها، مرگ و میر به ارقام بسیار پایینی رسیده ولیکن متاسفانه در کشور ما رقم تلفات روزانه بیماری از مرز سه رقم گذشته و همچنان نیز رو به فزونی دارد. کادر درمانی کشور با تحمل تلفات بسیار سنگین در معرض فرسودگی قرار گرفته، ظرفیت بیمارستانها و بخشهای کرونا پر شده و دسترسی به داروهای تایید شده برای بسیاری از مردم عادی ناممکن گردیده است که در این شرایط صدور مجوز برای هرگونه اجتماعات مصداق “به مهلکه افکندن خویشتن به دست خود” است.

جناب آقای روحانی، حفظ جان مردم در این شرایط حساس و بحرانی، بزرگترین و مهمترین مسئولیت شما در پیشگاه خداوند، ملت و قانون است که باید بر اساس راهکارهای علمی و توصیه‌ها و رهنمودهای متخصصین در انجام این وظیفه تمام تلاش خود و امکانات دولت را به کار گیرید و به یاد داشته باشید که این بار آنچه صعودش را به تماشا نشسته‌اید، نه نرخ ارز و تورم که منحنی آمار مرگ و میر عزیزان ماست!

امید است با اتخاذ تصمیمات درست، به دور از شتابزدگی و انفعال و نیز عمل به شعار تدبیر و امید، ایران عزیزمان سرآمد کشورهای اسلامی در عمل به شریعت راستین و خرد محور باشد.
والسلام
People wear masks to help guard against the Coronavirus on a street in downtown Tehran, Iran, Sunday, Feb. 23, 2020. Iran’s health ministry raised Sunday the death toll from the new virus to 8 people in the country, amid concerns that clusters there, as well as in Italy and South Korea, could signal a serious new stage in its global spread. (AP Photo/Ebrahim Noroozi)