۱۳۹۹ مرداد ۲۳, پنجشنبه

آمريکا مایک پمپئو در جمهوری چک بر اهمیت مقابله با تهدیدهای چین و روسیه در اروپا تاکید کرد؛ اشاره به ایران


                                                 مایک پمپئو
وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه ۲۲ مرداد گفت که در دیدارهای خود با مقام‌های ارشد جمهوری چک درباره چالش‌های ناشی از روسیه و حزب کمونیست چین و نحوه مقابله با آنها گفت‌وگو کرده است.

مایک پمپئو که به پراگ سفر کرده است در مصاحبه با خبرنگار تلویزیون جمهوری چک گفت، این چالش‌ها با چالش تروریسم بسیار متفاوت هستند، اما با این وجود نمایانگر تهدیدهای واقعی هستند.

وی افزود: «ما شاهد آن چه ایرانی‌ها در اروپا انجام داده‌اند، بوده‌ایم. ما دیده‌ایم روس‌ها چه طور می‌توانند بر آزادی تاثیر بگذارند. و دیده‌ایم که چین رفتاری را پیش گرفته که مشاغل و تولید ثروت و آزادی مردم جمهوری چک را حقیقتا تضعیف می‌کند.»

آقای پمپئو گفت: «من این جا آمده‌ام تا نشان دهم چگونه ایالات متحده در این زمینه اقدام می‌کند و مطمئن شویم مردم چک درک کرده‌اند که این رابطه فرااقیانوسی [ترااطلسی؛ اشاره به دو سوی اقیانوس اطلس] اهمیت دارد و آمریکا، در حالی که با هم این چالش ها کنار می‌زنیم، در کنار شما ایستاده است.»

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود خاطر نشان کرد: «ایالات متحده با سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی، ناتو، همکاری می‌کند و تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم آرایش نظامی مناسبی برای رویارویی با تهدیدهای جاری امروز داریم.»