۱۳۹۹ مرداد ۱۷, جمعه

آمار جانگداز قربانيان كرونا در 369 شهر كشور از ۸۳ هزار و 800 نفر بيشتر است

سخنگوي وزارت بهداشت: از شش هفته گذشته شاهد روند صعودي نمودار بيماري در قم هستيم و بر خلاف شيب اول شيب كنوني ممتد و صعودي است  رئيس شبكه بهداشت و درمان كاشان: سرعت انتشار كرونا نسبت به اسفند در كاشان ۷ برابر شد شده است

رئيس دانشگاه علوم پزشكي بابل: قدرت سرايت ويروس كرونا ۱۰ برابر بيشتر از گذشته شده است نظام پزشكي يزد: همكاران ما كه بيش از پنج ماه است با از خودگذشتگي و بي‌وقفه در حال خدمت به بيماران كرونايي هستند خسته شده‌اند و اگر اين شرايط ادامه پيدا كند، ياراي ادامه خدمت به روال گذشته را نخواهند داشت

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران ۱۶/۵/۹۹ : «  سازمان مجاهدين خلق ايران بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ اعلام كرد آمار جانگداز جانباختگان كرونا در 369 شهر ايران متأسفانه به بيش از ۸۳ هزار و 800 نفر رسيده است. شمار قربانيان در آذربايجان شرقي به 2425 نفر، در اصفهان به 3748 نفر، در تهران به 20740 نفر، در سمنان به 1050 نفر، در فارس به 2300 نفر، در قزوين به 680 نفر، در كرمان به 1251، در كرمانشاه به 2030 نفر، در گلستان به 2279 نفر، در گيلان به 3512 نفر، در لرستان به 3405 نفر، در مازندران به 3926 نفر، در مركزي به 988 نفر و در همدان به 2174 نفر رسيده است. 

سخنگوي وزارت بهداشت رژيم در آمار مهندسي‌شدة امروز خود، شمار قربانيان در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۷۴ نفر و شمار بيماران ”تحت مراقبت ويژه“ را ۴۱۵۶ نفر اعلام كرد كه بالاترين عدد از ابتداي شيوع كروناست. وي مانند روز گذشته ۲۶ استان را در وضعيت قرمز و يا هشدار اعلام كرد. او همچنين گفت: «از فروردين ماه شاهد روند نزولي ويروس در قم بوديم، اما در شش هفته گذشته شاهد روند صعودي بيماري در اين استان هستيم و در حال حاضر اين شيب ممتد و صعودي بر خلاف شيب اول، در حال امتداد است و باعث شده اين استان در وضعيت قرمز قرار گيرد».

در قم، معاون دانشگاه علوم پزشكي گفت: «وضعيت قم قرمز و فرسودگي شغلي در كادر درماني و بهداشتي قم چشمگير است...روند افزايشي و وضعيت قرمز داريم و تعداد بيماران بدحال نيز افزايش داشته است. افزايش تعداد پذيرش و بستري‌ها در قم، يك هشدار است...در حال حاضر احتمال مثبت شدن آزمايشات به 49 درصد رسيد»(خبرگزاري نيروي قدس ۱۵ مرداد). همچنين فرماندار قم گفت:«6 ماه از آغاز كرونا گذشته و همه دستگاه ها و مديران درگير مقابله با آن هستند. در اين بين كادر درمان و بهداشت و علوم پزشكي، متحمل زحمات زيادي شده اند و بايد از خستگي و فرسودگي بيشتر نيروهاي درمان جلوگيري كنيم...اگر تا يكشنبه شرايط قم عادي نشود محدوديت هايي اعمال مي شود» (ايسنا ۱۵ مرداد).

در هرمزگان، دانشگاه علوم پزشكي اعلام كرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۷بيمار كرونايي ديگر در هرمزگان جان باختند و شمار فوتي‌ها در هرمزگان از ابتداي شيوع كرونا به ۵۷۷ نفر افزايش يافت» (ايسنا ۱6 مرداد).

در مازندران، «رئيس دانشگاه علوم پزشكي بابل از مردم خواست تا براي كنترل شيوع بيماري كوويد 19 به مازندران سفر نكنند چرا كه قدرت سرايت ويروس كرونا ۱۰ برابر بيشتر از گذشته»است(ايسنا ۱۶مرداد).

در اصفهان، رئيس شبكه بهداشت و درمان كاشان گفت: «سرعت انتشار كرونا نسبت به اسفند در كاشان ۷ برابر شد شده است» (خبرگزاري نيروي قدس ۱۶ مرداد).

در يزد، هيئت مديره نظام پزشكي در يك بيانيه اعلام كرد: «همكاران ما در بيمارستان‌ها و ساير مراكز تشخيصي و درماني بيش از پنج ماه است كه با از خودگذشتگي و بي‌وقفه در حال خدمت به بيماران كرونايي هستند و طبيعي است كه خسته شده‌اند و اگر اين شرايط ادامه پيدا كند، ياراي ادامه خدمت به روال گذشته را نخواهند داشت»( ايرنا ۱۶ مرداد)».