۱۳۹۸ بهمن ۱۴, دوشنبه

ویدیو.. فرار شبه‌نظامیان حوثی از جبهه نهم همزمان با حمله ارتش ملی یمن



رکز اطلاع‌رسانی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه 2 فوریه 2020 ویدیویی را منتشر کرد که در آن فرار دسته‌جمعی شبه‌نظامیان حوثی در پی حمله ارتش ملی یمن را نشان می‌دهد که همزمان با حمله غافلگیرانه ارتش ملی یمن به جبهه‌های نهم و الجوف به طور دسته جمعی پا به فرار گذاشتند.

علاوه بر این نیروهای ارتش ملی یمن با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف حمایت از دولت قانونی یمن روز جمعه گذشته در رویارویی با شبه‌نظامیان حوثی آنها را متحمل تلفات و خسارت‌هایی کردند که در پی آن عناصر حوثی پا به فرار گذاشتند.

در این حمله نیروهای ارتش موفق شدند تعدادی از مواضع مشرف بر شهرستان «مجزر» واقع در نزدیکی رشته‌کوه «الجرشب» در مجاورت با کوهستان‌های «یام» در جبهه نهم در شرق صنعا پایتخت یمن را آزاد کنند.

همچنین در حمله غافلگیرانه و آتش نیروهای ارتش ملی یمن در شمال شهرستان المتون در غرب استان الجوف تعدادی از عناصر شبه‌نظامی حوثی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

وبسایت رسمی ارتش ملی یمن به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد، نیروهای ارتش ملی گروهی از عناصر شبه‌نظامی حوثی که تلاش می‌کردند به مواضعی در جبهه حام نفوذ کنند را تعقیب کرده و آن را هدف قرار داد که در پی این حمله 5 تن از آنها کشته و تعدادی نیز مجروح شدند.

وبسایت رسمی ارتش ملی یمن همچنین به حمله جنگنده‌های ائتلاف حمایت از دولت قانونی یمن به مواضع و تجمعات شبه‌نظامیان حوثی در جبهه حام اشاره کرد که در پی آن تعدادی از این شبه نظامیان کشته و مجروح شده و تجهیزات نظامی‌شان نیز منهدم شد.

مرکز اطلاع رسانی نیروهای مسلح یمن در اینباره صحنه‌هایی تصویری را منتشر کرد که لحظه حمله نیروهای ارتش ملی یمن به مواضع حوثی‌ها و فرار دسته جمعی آنها در جبهه صرواح در غرب استان مأرب را نشان می‌دهد.