۱۳۹۸ اسفند ۹, جمعه

آمریکا برای فشار بیشتر بر ایران، مجازات‌های تازه‌ای علیه رهبر کتائب حزب‌الله عراق وضع کرد


یالات متحد آمریکا روز چهارشنبه ٢٦ فوریه، مجازات‌های تازه‌ای علیه احمد الحمیداوی دبیرکل کتائب حزب‌الله عراق برقرار کرد. این گروه مسلح شیعی از پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.
تبلیغ بازرگانی

آمریکا، بر اساس اطلاعیۀ وزارت امور خارجۀ این کشور، نام احمد الحمیداوی را در لیست سیاه «تروریست‌های بین‌المللی» ثبت کرد. سازمان تحت فرماندهی او، کتائب حزب‌الله عراق، از گروه‌های مسلح عضو حشدالشعبی از ١١ سال پیش در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» ایالات متحد آمریکا قرار دارد.

هماهنگ کنندۀ طرح‌های آمریکا برای مبارزه با تروریسم، ناتان سالِس، با اشاره به این اقدام آمریکا گفت «کتائب حزب‌الله یک تهدید تروریستی مهم برای نیروهای ما در عراق محسوب می‌شوند» و از همین رو «ما امروز بر فشار خود علیه این گروه تروریستی» که «همچنان فعالیت‌های تروریستی خود را علیه نیروهای آمریکائی، متحدان ما و غیرنظامیان بیگناه عراقی دنبال می‌کند» افزایش می‌دهیم.

او تاکید کرد که انگیزۀ اصلی این گروه «به اجرا گذاشتن اهداف رژیم ایران برای تبدیل عراق به یک دولت وابسته [به تهران] است».

دولت آمریکا این گروه شبه نظامی را مسئول پرتاپ خمپاره به یک پایگاه نظامی در شمال عراق می‌داند که در اواخر دسامبر گذشته به مرگ یک پیمانکار آمریکائی منجر شد. نیروهای آمریکائی در واکنش به این حمله، روز یکشنبه ٢٩ دسامبر/ ٨ دی، قرارگاه‌های کتائب حزب‌الله عراق را در نزدیکی شهر القائم بمباران کردند. در این بمباران‌ها، ٢۵ تن از نفرات این سازمان کشته شدند.