۱۳۹۷ اسفند ۹, پنجشنبه

سخنرانی روحانی بیانگر اوج بحران رژیم آخوندی


آخوند شیاد حسن روحانی
در گیرودار استعفای ظریف که توجه محافل مختلف را به خود جلب کرده است، آخوند حسن روحانی روز سه‌شنبه ۷اسفند به صحنه آمده و جهت دلداری دادن به اعضای دولت ورشکسته‌اش از عدم مخالفت ولی‌فقیه ارتجاع با تصویب لوایح FATF خبر داد


 

FATF، «وضعیت کیش و مات» رژیم

                                وضعيت «كيش و مات» رژیم
بعد از تمدید مهلت ۴ماهه گروه ویژه اقدام مالی یا FATF و شروط و تهدیدهایی که این نهاد در صورت عدم تصویب لوایح باقیمانده متوجه رژیم کرده است، جنگ و دعوای باندهای درون حاکمیت در مورد تصویب یا عدم تصویب لوایح باقیمانده اوج جدیدی گرفته است.

تعمیق بحران حاکمیت پس از استعفا و برگشت جواد ظریف


جواد ظریف
جواد ظریف پس از آن که استعفایش رسماً توسط رئیس‌جمهور ارتجاع رد شد، صبح چهارشنبه ۸ اسفند به سرکار خود بازگشت.


لرد مگینس در یورو اکتیو: مقاومت ایران را دیگر نمی‌توان نادیده گرفت

                      تظاهرات ایرانیان در ورشو لهستان ۲۴ بهمن ۹۷
لرد مگینس، عضو مجلس اعیان انگلستان در مقاله‌یی در یورو اکتیو(۲۵فوریه۲۰۱۹برابر با ۶اسفند۹۷) می‌نویسد: در پی بیش از یک‌سال نا آرامی در جمهوری اسلامی، احتمال تغییر در رژیم ایران، ار طریق توافق اتمی یا هر معامله دیگری، باید در اذهان تمام سیاستمداران غربی بی‌اعتبار شود.:

افزایش ۲۰درصدی قیمت بلیط اتوبوس

                                      افزایش قیمت بلیط اتوبوس
رژیم آخوندی در یک اقدام ضدمردمی بلیط اتوبوس بین شهری را ۲۰درصد گران کرد.

دونالد ترامپ: مذاکرات با کره شمالی خوب و دوستانه پیش رفت اما زمان مناسبی برای امضای توافق نبود

                                  رهبران آمریکا و کره شمالی
دومین دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی با نشست مطبوعاتی دونالد ترامپ به پایان رسید. ترامپ و مایک پمپئو، از روند مذاکرات ابراز رضایت کرده و گفتند که به آینده مذاکرات دو کشور خوشبین هستند.

قضیه ظریف، تعمیق بحران


سخن روز
روحانی روز چهارشنبه ۸اسفند ۹۷ با استعفای ظریف مخالفت کرد. ظریف هم گفت: «هیچ دغدغه‌ای جز اعتلای سیاست خارجی ندارم»!



سهیلا دشتی: استعفای ظریف مانور یا واقعیت


برخورد با استعفای ظریف
تجربه سالها نشان داده است که کلیت نظام جمهوری اسلامی برای باقی مانده خود بر قدرت دست به هر کاری، به مفهموم واقعی هرکاری می زند، بنابراین استعفای ظریف هم می تواند یکی از ترهات آنان باشد. به این معنی که با رایزنی سران نظام صورت گرفته است.


حکم حکومتی - وزیر خارجه «باسمه ای» نظام



بحران ناشی از موش و گربه بازی های وزارت خارجه حکومت از فردای استعفای جواد ظریف، سرانجام با حکم «حکومتی» از سوی «دیکتاتور» اجالتا فروکش کرده است.

هادی محسنی: پایداری، رمز پیروزی انقلاب نوین مردم ایران




انقلاب نوین مردم ایران با رمز بن بست شکن پایداری راه خود را به سمت پیروزی می گشاید.
وقتی هم که ازطرف رهبری این مقاومت، دوران آماده باش سرنگونی اعلام میشود هم پایداری همه جانبه و هم ایمان به پیروزی در دستور کار عملی و آرمانی تمامی اعضا و هواداران آن مقاومت قرار می گیرد. هر فرد و جریانی که پایداری در راه آزادی را انتخاب می کند هیچ سختی و هیچ بن بستی را برسمیت نمی شناسد.

انتشار بیانیه عفو بین المل در باره قتل عام ۶۷ توسط شورای حقوق بشر ملل متحد

شورای حقوق بشر باید به جنایتهای ادامه دار رژیم ایران 
علیه بشریت بپردازد
بسیاری از مقامات درگیر در قتل عام به طرز عجیبی 
در نهادهای کلیدی قضایی، دادستانی و دولتی قرار دارند 
و مسئول تضمین اجرای عدالت برای قربانیان هستند

باید مواظب بازیگری های رژیم بحرانزده ملایان بود : رحمان کریمی


   می گوییم باید چهار چشم و گوش مراقب ملایان حاکم و مکلاهای همراه آنان بود زیرا این یک رژیم دیکتاتوری متعارف که از جهاتی با استانداردهای مأنوس بین المللی همخوانی داشته باشد نیست .


 

فروش پایان‌نامه در ایران به معنای وجود فساد در آموزش عالی است


حسین سیمایی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران، امروز گفت که تقلب کردن در نگارش پایان‌نامه های دانشگاهی در ایران بسیار رایج شده است.

کارشناسان در مرکز ویلسون: تا ایران روابط خود در منطقه را دگرگون نکند، تغییری در روابط با آمریکا صورت نمی گیرد


مرکز ویلسون میزبان گروهی از کارشناسان مسائل ایران بود تا دیدگاه‌های خود را درباره آینده روابط ایران و آمریکا ارائه دهند.

الجبیر: نقض حقوق بشر توسط ایران به ویژه در اهواز باید متوقف شود



عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه سعودی تاکید کرد که باید برای نقض حقوق بشر از سوی ایران به ویژه در اهواز، حد گذاشت.


نیروگاه اتمی بوشهر خاموش شد


أمین هزینه‌های نیروگاه اتمی بوشهر، نگهداری و بهره‌برداری ایمن و مطمئن از این نیروگاه متکی بر درآمدهای حاصل از فروش برق به شبکه سراسری است. دولت نتوانست این هزینه‌ها را تأمین کند. نیروگاه اتمی بوشهر

دومین گزارش جاوید رحمان: تداوم اعدام نوجوانان و نقض حقوق بشر در ایران


جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران، دومین گزارش خود در مورد وضعیت حقوق بشر ایران را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرد.



۱۳۹۷ اسفند ۸, چهارشنبه

مجلس ملی فرانسه - سخنرانی ها با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت



درکنفرانسی که روز پنجشنبه دوم اسفند۹۷(۲۱فوریه ۲۰۱۹) در مجلس ملی فرانسه با حضور خانم مریم رجوی و شماری از نمایندگان مجلس فرانسه و شخصیتهای سیاسی برگزار گردید، سخنرانان ضمن ابراز همبستگی به با مقاومت و قیام مردم ایران برای آزادی، سرکوب و نقض حقوق بشر درایران و هم چنین تروریسم صادراتی و جنگ افزوزیهای منطقه یی رژیم آخوندی را محکوم کردند.

پاناما اجازه ۶۰ کشتی رژیم آخوندی برای برافراشتن پرچم این کشور را لغو کرد



اداره دریانوردی پاناما (AMP) در راستای اجرای تحریمهای آمریکا علیه حکومت آخوندی، مجوز ۶۰ کشتی مرتبط با این رژیم برای برافراشتن پرچم پاناما را لغو کرد.

مریم رجوی: محترم شمردن مبارزه مردم ایران برای آزادی، الزام یک سیاست مسئولانه برای اروپا




آقای رئیس، نمایندگان محترم، دوستان عزیز!
مایلم از كمیته پارلمانی برای ایران دموكراتیك، به‌خاطر برگزاری این جلسه تشکر کنم. از این کمیته هم‌چنین به‌خاطر مواضع روشنگرانه و پیشتازش درباره مسائل ایران سپاسگزارم.

درکنفرانسی که روز پنجشنبه دوم اسفند۹۷(۲۱فوریه ۲۰۱۹) در مجلس ملی فرانسه با حضور خانم مریم رجوی و شماری از نمایندگان مجلس فرانسه و شخصیتهای سیاسی برگزار گردید.




سخنرانان ضمن ابراز همبستگی به با مقاومت و قیام مردم ایران برای آزادی، سرکوب و نقض حقوق بشر درایران و همچنین تروریسم صادراتی و جنگ افزوزیهای منطقه یی رژیم آخوندی را محکوم کردند.
سخنرانان این کنفرانس عبارت بودند از:

بیانیه هزار مجاهد خلق در آلبانی (شماره۱)


مقاله «زندانیان شورشی» اشپیگل ۱۶ فوریه، حاوی افترائاتی علیه مجاهدین و مقاومت ایران است که برگردان آلمانی دروغهای رسانه‌های وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس است.

راغفر : مافیای درون قدرت و اتاق بازرگانی منشاء مشکلات اقتصادی ایران هستند


حسین راغفر، اقتصاددان در ایران، در گفتگو با خبرگزاری “ایلنا” گفته است که مشکلات معیشتی و کمبود مایحتاج عمومی در ایران نه به دلیل کمبود ارز است و نه در بادی امر به دلیل تحریم های آمریکا. راغفر منشاء این مشکلات را نحوۀ تخصیص ارز دانسته که بر پایۀ “منافع مافیای درون قدرت و به ویژه اعضای اتاق بازرگانی تهران” اجرا می شود.

اعتراضات: کارگران راه‌آهن تبریز و شاهرود اعتصاب کردند


اعتصاب کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن جمهوری اسلامی در چند شهر ادامه دارد. در تبریز کارگران پس از عملی نشدن وعده پرداخت دستمزدهایشان مسیر قطار مسافربری را مسدود کردند. در شاهرود هم اعتراض کارگران برای چهارمین روز پیاپی ادامه یافت

حسین هدایتی سرمایه‌دار ورزشی و عضو سابق سپاه: ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه را خارج کرده


در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی سرمایه‌دار ورزشی و عضو سابق سپاه پاسداران و ۱۰ متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی، نماینده دادستان گفت: «هدایتی با تبانی با مدیران بانک ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه را خارج نموده است.»

دولت آلمان: ایران در سال گذشته ۲۲۳ نفر را اعدام کرده است


فراکسیون حزب سبزهای در بوندس‌تاگ (پارلمان آلمان) در ارتباط با تعداد اعدام‌ها در ایران کسب اطلاع کرده بود. گزارش دولت آلمان در پاسخ به درخواست این حزب از اعدام ۲۲۳ نفر در ایران در سال ۲۰۱۸ حکایت می‌کند. البته این ادعای خود مسیولین رژیم ایران است 

نشست سرنوشت‌ساز کشورهای مخالف مادورو برای حل بحران ونزوئلا


نشست گروه لیما، روز دوشنبه ۲۵ فوریه، با حضور خوان گوآیدو رهبر مخالفان ونزوئلا و همچنین مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در بوگوتا پایتخت کلمبیا برگزار شد.


گزارش سالانه عفو بین‌الملل: وضعیت حقوق بشر در ایران وخیم‌تر شده است


سازمان عفو بین‌الملل گزارش سالانه خود از وضعیت حقوق بشر در ایران را تحت عنوان «مرور سال میلادی ۲۰۱۸» منتشر کرده و نوشت که در سال گذشته میلادی «وضعیت حقوق بشر در ایران به‌شدت رو به وخامت رفت».

۱۳۹۷ اسفند ۷, سه‌شنبه

تظاهرات ایرانیان در ژنو مقابل شورای حقوق بشر / سخنرانی خانم دولت نوروزی + فیلم و عکس


         
این خبر تکمیل می‌شود.
تظاهرات ایرانیان آزاده و اشرف‌نشانها همزمان با جلسه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل ‌متحد در ژنو شروع شده است. حسین مهدوی ضمن سخنرانی در تظاهرات ژنو جنایات رژیم آخوندی علیه مردم ایران را برشمرد و خواستار برخورد قاطع با این دیکتاتوری خونریز شد.

هشدار ۱۵۷ عضو مجلس رژیم به آخوند روحانی در مورد قیمت کالاهای اساسی






در نامه ۱۵۷ نماینده مجلس رژیم به آخوند روحانی تأکید شده با توجه به ضعف مدیریت دولت در کنترل قیمت کالاهای اساسی ؛ و برای جلوگیری از سواستفاده دشمنان ؛ باید هر چه سریعتر تدبیری در نظر گرفته شود.

وحشت اعضای مجلس رژیم از پیامدهای گرانی و اعتراضات فزاینده اجتماعی



نمایندگان مجلس ارتجاع هم چنین وحشت حکومت آخوندی از پی آمدهای گرانی و اعتراضات فزاینده اجتماعی را برملا کردند


دروغ درمانی آخوند روحانی در باره بهتر شدن وضعیت معیشتی مستمری بگیران


آخوند روحانی بار دیگر با به کارگیری دروغ درمانی مدعی شد که وضعیت معیشتی مستمری بگیران بهتر شده است وی هم‌چنین به تکرار دجالبازیهای مضحک درباره غارتگران خصولتی پرداخت.

رضا محمدی: اشپیگل (آینه) تمام نمای درماندگی رژیم



مجله هفتگی اشپیگل آلمان (ترجمه فارسی آن بمعنی آینه) در۱۶ فوریه مطلبی را تحت عنوان "زندانیان شورش" بچاپ رسانده که اوج بی پرنسیپی و بی اخلاقی یک "ژورنالیست بد" را به عیان آشکارکرده است.


ابهام در ادامه کار نیروگاه بوشهر

کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم اعلام کرد که نیروگاه بوشهر در هفته جاری برای تعویض سوخت و تعمیرات از مدار خارج می‌شود اما ادامه فعالیت آن برای سال آینده مشخص نیست.

نظام ولایی همچنان درگیر نظام دادن به گوشت است

ستاد تنظیم بازار حکومت هم از فساد فراگیر و عمومی دستگاه بر کنار نمانده است، چنانکه تا کنون شش نفر از مدیران ارشد همین ستاد بازداشت و جهت محاکمه به زندان سپرده شده‌اند. جدای از مدیران ارشد ستاد، ده‌ها نفر از مدیران میانی آن هم به اتهام تبانی در توزیع و فروش گوشت منجمد و گوشت دام زنده، در بازداشت به سر می‌برند − زنجیره‌ی گسترده‌ای از فساد که هرگز برایش پایانی در کار نخواهد بود.

درخواست مقامات فلسطینی برای حمایت جامعه جهانی از فلسطینی‌ها


وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، شاکی از خشونت شهرک‌نشینان اسرائيلی افراطی علیه فلسطینیان، خواستار حمایت جامعه بین‌الملل شد. محمود عباس، رئیس تشکیلات هم بر لزوم حمایت اتحادیه اروپا از تشکیل حکومت فلسطینی تاکید کرد.

راغفر : مافیای درون قدرت و اتاق بازرگانی منشاء مشکلات اقتصادی ایران هستند

حسین راغفر، اقتصاددان در ایران، در گفتگو با خبرگزاری “ایلنا” گفته است که مشکلات معیشتی و کمبود مایحتاج عمومی در ایران نه به دلیل کمبود ارز است و نه در بادی امر به دلیل تحریم های آمریکا. راغفر منشاء این مشکلات را نحوۀ تخصیص ارز دانسته که بر پایۀ “منافع مافیای درون قدرت و به ویژه اعضای اتاق بازرگانی تهران” اجرا می شود.


مایک پمپئو: ظریف و روحانی ویترین مافیای فاسد دینی هستند؛ خامنه‌ای تصمیم‌گیرنده نهایی است


مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده شامگاه دوشنبه ششم اسفند به وقت آمریکا در پیامی در توئیتر و در واکنش به خبرهای استعفای محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی نوشت:‌ به خبر استعفای ظریف توجه داریم.

بریتانیا شاخه سیاسی حزب الله را نیز در فهرست «گروه‌های تروریستی» قرار می‌دهد


دولت بریتانیا روز دوشنبه ششم اسفند اعلام کرد به دلیل فعالیت های بی ثبات گروه حزب الله لبنان در خاورمیانه آنرا در فهرست «گروه‌های تروریستی» قرار خواهد داد.



محمد جواد ظریف از وزارت خارجه «استعفا کرد»


گزارش ها حاکی است که محمد جواد ظریف، ظریف وزیر امور خارجه ایران از سمت خود استعفا کرده است.




نشست سرنوشت‌ساز کشورهای مخالف مادورو برای حل بحران ونزوئلا


نشست گروه لیما، روز دوشنبه ۲۵ فوریه، با حضور خوان گوآیدو رهبر مخالفان ونزوئلا و همچنین مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در بوگوتا پایتخت کلمبیا برگزار شد.

۱۳۹۷ اسفند ۶, دوشنبه

واشینگتن تایمز: خطاهای بوش و اوباما درمورد ایران، پاکسازی معضل را به ترامپ واگذار می کند


واشینگتن تایمز طی مقاله یی با عنوان خطاهای بوش و اوباما درمورد ایران، پاکسازی معضل را به ترامپ واگذار میکند، نوشت: جرج بوش در یک قضاوت نادرست فاجعه بار مجاهدین را خلع سلاح کرد و باراک اوباما کاملا با رژیم ایران همدست بود. اکنون این مسئولیت بر عهده دونالد ترامپ است که معضل ایجاد شده را پاکسازی کند.

برنامه ایران برای ساخت «۲۰۰ هزار خانه» در سوریه


نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران می‌گوید که تهران و دمشق یادداشت تفاهمی امضاء کرده‌اند که بر اساس آن، ایران ۲۰۰
 هزار خانه در سوریه خواهد ساخت.



فساد گسترده در شهرداری تهران در دوران قالیباف


معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شهرداری تهران می‌گوید بدهی‌های شهرداری تهران تا پایان شهریور سال گذشته بالای ۵۲ هزار میلیارد تومان بوده است. قالیباف بدهی میلیاردی شهرداری تهران در دوره خود را به کلی تکذیب می‌کند.

۱۳۹۷ اسفند ۵, یکشنبه

«بن‌بست سرکوب» ثمره قیام و مقاومت




آخوند احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ارتجاع، در جلسهٔ سالانه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر با بیان این‌که دوره گشت ارشاد به پایان رسیده، گفت: «ضرورت دارد عنوان "گشت ارشاد" تغییرکند یا حذف شود!

خردشدن استخوانهای زحمتکشان در سونامی گرانی

                                ۵۰میلیون ایرانی زیر خط فقر
مقامات حکومتی با ترفند امیددرمانی و دادن وعده‌های دروغین و پوشالی و مقایسهٔ امروز با دیروز، سعی می‌کنند خود را از آتشفشان در حال غلیان خشم توده‌های به جان آمدهٔ مردم در امان نگهدارند.

پشت‌پرده فقر و اشرافی‌گری


فساد اقتصادی نهادینه شده در حکومت آخوندی
آمارهای منتشره دولتی می‌گویند همه چیز در بازار هست! همزمان همان منابع می‌گویند که همه چیز دارد وارد می‌شود!


وحشت از «کیبورد اعضای مجاهدین» در فضای مجازی

                هراس رژیم آخوندی از فعالیت مجاهدین در فضای مجازی
در نمایش جمعه این هفته تعدادی از امام‌جمعه‌های رژیم در یک کر هماهنگ نسبت به فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق در فضای مجازی و نسبت به فعالیت‌های بین‌المللی، گردهمایی‌ها و نشست‌های آن در خارج کشور سوزوگداز کردند.

بی‌خبری از زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز و مجید اسدی محروم از رسیدگی پزشکی

            زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز و زندانی سیاسی مجید اسدی
حدود دو هفته از انتقال زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز به سلول انفرادی می‌گذرد. وی محروم از تماس و ملاقات با خانواده‌اش بوده که موجب نگرانی‌هایی از سلامت این زندانی شده است.

ملک سلمان در نشست شرم الشیخ خواستار موضع‌گیری جامعه بین‌المللی در قبال دخالت‌های رژیم ایران شد

ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی
ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی، روز یکشنبه ۵اسفند۹۷ در نشست کشورهای عربی- اروپایی (شرم الشیخ) خواستار موضع‌گیری جامعه بین‌المللی در برابر دخالت‌های رژیم ایران شد.

FATF و مهلت جدید آن

سخن روز
گروه ویژه اقدام مالی نهاد FATF برای مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، در جلسهٔ روز جمعه ۲اسفند در پاریس یک بار دیگر مهلتش به رژیم برای تأمین انتظاراتش و تصویب لوایح چهار‌گانهٔ FATF تا ژوئن ۲۰۱۹(به مدت ۴ماه دیگر) تمدید کرد. بیانیهٔ FATF موجب واکنش‌ها و تفسیرهای مختلفی در رژیم شد.

تظاهرات و راهپیمایی بازنشستگان در تهران با شعار "معلم زندانی آزاد باید گردد" ـ ۵ اسفند ۹۷+ فیلم و عکس


ساعت ۱۰صبح بوقت محلی روز یکشنبه ۵ اسفند ۹۷ تجمع بازنشستگان در مقابل مجلس ارتجاع شروع شد. بازنشستگان پس از تجمع و دادن شعار علیه حکومت آخوندی، اقدام به راهپیمایی  به  سوی سازمان برنامه و بودجه رژیم کردند.

سفیر رژیم ایران در کنیا در تلاش برای آزاد کردن دو مأمور نیروی تروریستی قدس از زندان به تله افتاد

سفیر رژیم ایران در کنیا و دو مامور نیروی تروریستی قدس
هادی فرجوند سفیر رژیم ایران در کنیا در تلاش برای آزاد کردن دو مأمور نیروی تروریستی قدس از زندانهای این کشور گرفتار شد.

حرکتهای اعتراضی اقشار مختلف مردم


اعتراضات غارت شدگان موسسات حکومتی و حرکتهای اعتراضی سایر اقشار به ستوه آمده ازچپاول و ستم رژیم ادامه دارد.

مهرداد هرسینی ـ مهلت چهار ماهه ـ ظاهری با لبخند، اما خنجری در دست!


سرانجام پس از ماهها کش و قوس، گروه ویژه اقدام مالی با تمدید «چهار ماه فرصت» برای دیکتاتوری خامنه ای، ظاهرا تلاش نمود تا بقول متولیان رژیم، سیاستی بنام آب باریکه «برجام اروپایی» را فعلاُ باز گذاشته و بدین سان فرجه دیگری، حتی برای کوتاه مدت هم که شده به رژیم آخوندی اعطا نماید.