۱۳۹۷ آذر ۲۸, چهارشنبه

رژیم ایران در، بوسنی، آلبانی و صربستان ایستگاههای اطلاعاتی ایجاد می‌کند

تروریسم رژیم ایران در کشورهای بالکان - آرشیو
روزنامه الشرق‌الأوسط ۲۷آذر ۹۷در مطلبی به قلم امیل امین، پیرامون صدور بنیادگرایی و تروریسم توسط رژیم ایران، از جمله نوشت:

تروریسم رژیم ایران تا کجای جهان به پیش می‌رود؟
این سؤال نیازمند پاسخهایی عمیق است. به‌خصوص که جبهه‌های تروریستی این رژیم، که در علن ظاهر می‌شوند به‌طور واقعی کمتر از آنهایی هستند که تهران آنها را در خفا ایجاد می‌کند و در هر حال تهدید رژیم ایران به‌صورتی بی‌سابقه افزایش میابد. در ابتداء باید بگوییم که کوچک و بزرگ از ابعاد شرارت رژیم ایران در خلیج‌فارس و سایر کشورهای خاورمیانه اطلاع دارند. شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در کشورهای منطقه اعم از حوثیهای یمن تا حشدالشعبی عراق و حزب‌الله در جنوب لبنان و... را پر کرده‌اند.

اما آخرین صحبتها در مورد طرح و برنامه‌های تروریستی رژیم ایران، و خبرهایی مربوط به اقدامات تروریستی در کشورهای بالکان است و این‌که این رژیم چگونه تلاش می‌کند این کشورها را تبدیل به یک منطقه لجستیکی نماید تا از آن طریق عملیات تروریستی خود را در سراسر قاره اروپا به انجام برساند....

 در حالیکه اروپا در در مقابل طرحهای جهنمی رژیم ایران به خوابی عمیق فرو رفته و در مسیری کاملا معکوس حرکت می‌نماید و به‌جای مجازات این رژیم به‌خاطر تروریسم علنی و مخفی آن، به‌نظر می‌رسد کمک‌رسان سیاست‌های رژیم ایران شده است، و این امر موجب خطور سؤالاتی پیاپی به ذهن شده است.

اقدام اروپا در یک دوگانگی اخلاقی واضح و فضاحت‌بار از خلال گفتگو در مورد مکانیزم یاری رسانی به این رژیم برای مقابله با تحریمهای اقتصادی آمریکا و این‌که مرکز این مکانیزم در فرانسه باشد و بواسطه یک تبعه آلمان مدیریت شود انجام می‌گیرد.

کسی که حرکتهای سیاسی و دیپلماتیک رژیم ایران را دنبال می‌کند می‌تواند تکاپوی واضح این رژیم در کشورهای بالکان را متوجه شود. حسن روحانی بر اهمیت ارتقاء روابط با کشورهای بالکان به‌خصوص آلبانی تأکید کرد. وی بعد از استقبال از گنتی گاژلی سفیر جدید آکردیته (غیر مقیم) آلبانی گفت این امر به نفع خلقهای هر دو منطقه است. به‌عنوان یک عادت رژیم ایران که پول خود را برای جذب هوادار بکار می‌گیرد، روحانی وجود فرصتهای بزرگی برای همکاری در بخشهای مختلف تجاری و اقتصادی در کشور را خاطرنشان کرد.

همین امر در هنگام استقبال روحانی از همتای صرب خود تومیسلاو نیکولیچ در یک دیدار غیررسمی تکرار شد. وی خاطرنشان ساخت که تهران و بلگراد امکانات گسترده‌یی داشته و می‌توان از این امکانات برای گسترش همکاری و دستیابی به منافع دو ملت استفاده کرد. در همین دیدار روحانی لباس میش برتن کرد و با اشاره به گسترش خشونت و تروریسم در این منطقه و جهان به بیان معکوس گفت: علیه تروریستهایی است که وی را به چالش می‌کشند.

در مارس گذشته وزیر امور خارجه رژیم ایران، محمد جواد ظریف دیداری از چهار کشور بالکان داشت که ابتداء به صربستان و سپس بلغارستان و کرواسی و در خاتمه به بوسنی رفت. هدف از این دیدار بیش از هر چیز شکستن انزوای اعمال شده علیه رژیم ایران و دستیابی به ائتلاف‌هایی در شرق اروپا بود.

هدف واقعی از تلاش ایران در کشورهای بالکان چیست؟
چند روز قبل منابع اطلاعاتی آمریکایی مطلع برای سایت معروف «ذی کلوپ پست» فاش ساختند که رژیم ایران اقدام به ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی برای عملیات تروریستی خود در کشورهای بالکان نموده است. این اقدام بعد از شکست تلاشهای سابقش در ایجاد ایستگاههای عملیاتی و خانه‌های امن برای طراحی حملات تروریستی در کشورهای اتحادیه اروپا بود. عملیاتهایی که به‌خصوص در ژوئن گذشته بعد از شکست طرح مزدوران سپاه پاسداران ایران به فرماندهی اسدالله اسدی که در پوش دیپلماتیک (دبیر سوم سفارت ایران در اتریش) در آلمان، فاش شد. وی تلاش می‌کرد با مواد منفجره به گردهمایی اپوزیسیون ایران در فرانسه تعرض نماید که متعاقباً منجر به دستگیری مزدوران ایرانی در فرانسه و آلمان و بلژیک و دانمارک و سوئد و نروژ گردید.

مزدوران در بلغارستان و کوزوو
اطلاعات اخیر آمریکا خاطرنشان کرده است که ایرانیها، مزودوران خود را مخفیانه در کشورهایی مانند بلغارستان و مقدونیه و کوزوو و غیره گسترش داده‌اند تا از این کشورها پایگاههای لجستیک برای طراحی عملیات تروریستی خود بسازند.... اما چرا کشورهای بالکان و چه مزایا و خدماتی را برای طرحهای آینده رژیم ایران فراهم می‌کند؟...

موقعیت جغرافیایی منطقه بالکان به ایران نقطه عبوری به مرکز و غرب اروپا می‌دهد و به‌نظر می‌رسد که تهران به آرامی طی سه دهه گذشته برای تبدیل این منطقه به محل سکونت سلولهای خفته ترور خود تلاش می‌کرده است. و کارتهای خود را در غفلت اروپایی‌ها و آژانسهای اطلاعاتی آنان می‌چیده است....

واضح است که دستهای خبیث رژیم ایران به استفاده مستقیم از مزدورانش بسنده نمی‌کند بلکه توانسته است شبکه‌های تروریستی وفادار به خود از اهالی اصلی این منطقه را هم ایجاد کند. موضوع فوق را حمله سال ۲۰۱۱به سفارت آمریکا در بوسنی فاش ساخت. این حمله توسط یک صرب به‌نام میفلید گاسا روفیتش و با کمک شرکایش در جایی موسوم به «روستای جهادیها» در بوسنی فاش ساخت. امری که میزان و دامنه رسیدن شبکه‌های ایرانی به زمین و همچنین روابطشان با گروه‌های تندرو در بوسنی را نشان داد.

قطعا اقدامات تروریستی ایران به‌خصوص پیگرد مخالفان رژیم سرکوبگرش در اروپا از دیده افرادی که از جهنم آخوندها گریخته‌اند مخفی نیست. به همین دلیل منبعی در اپوزیسیون ایران، شورای ملی مقاومت ایران، در پاریس فاش ساخت که اطلاعات رژیم ایران اعضای مجاهدین خلق در آلبانی را تعقیب می‌کند. ایران همچنین یک واحد اطلاعاتی ویژه در داخل سفارت خود در تیرانا برای جاسوسی از اعضای این سازمان که از عراق کوچ کرده‌اند ایجاد کرده است.
نماینده تروریسم رژیم ایران در کشورهای بالکان کیست؟

بلا شک حزب‌الله اولین و اصلیترین نماینده می‌باشد. او همان نقشی که در آمریکای لاتین ایفا نمود را در اینجا نیز بازی می‌کند. طبعاً فعالان این حزب با پاسپورتهای کشورهای غربی که صاحبانشان بواسطه گرفتن پناهندگی سیاسی قلابی و فریب مقامات اروپایی به‌دست آورده‌اند به منطقه بالکان سفر می‌کنند. واضح است در اختیار داشتن این پاسپورتها به آنها آزادی عمل بیشتری در رفت و آمد و دوری جستن از شک مقامات داخلی می‌دهد.

به‌طور مثال تروریستهای حادثه بلغارستان از پاسپورتهای استرالیایی و کانادایی و یا برخی از کشورهای ارو پای غربی استفاده کرده بودند.
اکنون به سؤال اول باز می‌گردیم... چرا الآن و دوباره این رابطه فاش می‌شود؟
بنظر می‌رسد به‌دلیل نزدیک شدن زمان جدایی ایران از اروپا هراس اروپائیان که درک می‌کند بیداری سلولهای خفته ایران در داخل کشورهایشان نزدیک شده است را افزایش می‌دهد... این امر چگونه اتفاق می‌افتد؟ در جریان جلسه اخیر شورای امنیت که در آن بحران موشکی ایران به بحث گذاشته شد روشن گردید که اتحادیه اروپا از زبان نماینده‌اش شروع به وارد آوردن اتهامات مستقیمی به ایران نمود...