۱۳۹۵ مهر ۱, پنجشنبه

تلويزيون اسكاي مريم رجوي: مردم قادر به سرنگوني اين رژيم استبدادي هستند

تلويزيون اسكاي نيوز۳۱/۶/۹۵ : « مريم رجوي رهبر سازمان اپوزيسيون مجاهدين خلق ايران با اشاره به شرايط مشابه قيام مردمي عليه رژيم ايران در سال 2009, گفت مردم ايران قادر به سرنگوني رژيم ديكتاتوري تهران ميباشند. رجوي روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصي با اسكاي نيوز عربي گفت, مردم ايران توان سرنگوني رژيم استبداد مذهبي را دارند. رجوي توضيح داد, شرايط كنوني شبيه قيام 2009 است و ايران شاهد اعتراضات گسترده معلمان و پرستاران و كارگران و همه اقشار جامعه ميباشد.

 رجوي به قيام گسترده مردمي كه بدنبال انتخابات رياست جمهوري ”انقلاب سبز“ در اعتراض به تقلبات و اعمال محدوديت عليه رقباي اصلاح طلب انجام شده بود اشاره نمود. حاكمان ايران مخالفان و هواداران آنها را با قدرت سركوب نمودند و تعداد زيادي از شخصيتهاي اپوزيسيون را دستگير و رقباي رئيس جمهور سابق محمود احمدي نژاد را به اقامت اجباري مجبور نمودند. رجوي يادآوري كرد كه جامعه ايران در وضعيت انفجاري بسر ميبرد و بنا به گفته او اين درحالي است كه بيش از 10 ميليون نفر در وضعيت فقر زندگي ميكنند. اين مخالف برجستة ايراني زنان ايران را ”نيروي تغيير“ توصيف نمود و گفت ”آنها در صف مقدم مقابله با بنيادگرايي و استبداد ديني قرار دارند“.رجوي رژيم ايران را به سوء استفاده از دين ”براي منافع سياسي و حفظ حاكميت“ متهم نمود. وي يادآوري نمود كه محروم كردن شهروندان ايراني از اداي فرضيه حج امسال ”بخطار فشار سعودي در پرونده هاي يمن و سوريه“ بود. وي معتقد است حاكمان مذهبي ايران قادر به حل مشكلات داخلي نيستند, بنابراين از ”بنياد گرائي و تروريسم براي تحقق اهدافشان استفاده ميكنند“ او اشاره نمود كه اين حاكميت ”پدر معنوي داعش هست كه جنايت و خيانت و خونريزي را به آنها آموخت“.درهمين چارچوب او به ملتهب نمودن اوضاع سوريه و حمايت از حزب الله لبنان و حوثيها در يمن اشاره نمود كه به گفته وي, نشاندهنده ”ضعف رژيم آخوندي“ است. حكومت ايران با نيروهايش در روي زمين در سوريه و از طريق متحدش حزب الله از رئيس جمهور بشار اسد حمايت ميكند. كما اينكه بصورت علني از شورشيان حوثي در يمن نيز حمايت ميكند, و تعداد زيادي محموله سلاح و مواد منفجره كه از ايران براي افراد مسلح در بحرين و كويت ميرفت توقيف شدند./  رجوي در رأس سازمان مجاهدين خلق قرار دارد كه در انقلاب عليه رژيم شاه قبل از رسيدن اسلامگراها به حاكميت در سال 1979 و سركوبي كه توسط نيروهاي انقلابي شد, نقش بالايي داشت. اين سازمان بخشي از ائتلاف وسيعي تحت نام شوراي ملي مقاومت ايران مي باشد كه درسال 1993 رجوي را بعنوان رئيس جمهوردوران انتقال انتخاب نمود تا به گفتة اين شورا, طي دوران انتقال, روند انتقال مسالمت آميز قدرت را به نظارت كند» .
 [توضيح: اين مصاحبه بدليل پخش مستقيم مجمع عمومي  ملل متحد و اجلاس پناهندگان, از اسكاي نيوز پخش و آگهي براي پخش امشب ساعت 2030 به وقت گرينويچ داده است. ]