۱۳۹۵ مهر ۱, پنجشنبه

مصاحبه با كشيش عابديني ـ (انعكاس تظاهرات نيويورك)

تلويزيون فاكس نيوز ۳۰/۶/۹۵ : « مجري : شما مي توانيد از روي تقويم تاريخ، سالانه در اين روز تظاهرات ضد ايران را در مقابل ساختمان سازمان ملل ببينيد. اين بار قبل از سخنراني و بازديد پرزيدنت روحاني در روز پنجشنبه برگزار مي شود. كشيش سعيد عابديني منافع بسياري در دنبال كردن اين تحول از نزديك دارد، زيرا كه گروگان آزاد شده است، او درايران براي مدت سه سال و نيم زنداني بود، ...آيا شما هم معتقديد كه ما نبايد از آمدن پرزيدنت ايران استقبال كنيم چرا نه؟

كشيش عابديني : خير من اعتقاد ندارم، چون همانطور كه امروز در مقابل سازمان ملل صحبت مي كردم، من به هزاران نفري كه در اعتراض به آمدن او به سازمان ملل جمع شده بودند گفتم، فقط تصور كنيد داعش و القاعده اكنون چكار مي كنند، مسيحيان را سر مي برند و بسياري از مردم را ميكشند، بعد از 30سال آنها بخواهند به سازمان ملل بيايند و تمام رهبران جهان شروع كنند با آنها دست بدهند!! !. ما شاهد خونريزي كه آنها انجام مي دهند هستيم، پرزيدنت روحاني و اعضاي كابينه او هم همين كار را كرده اند، او جزو گروهي بود كه تعداد بسياري از مردم را كشته است، بيش از 30000نفر را 30سال پيش كشته است آنهم در عرض فقط دو ماه!! ! و آنها همينطور به اين اعدام ها وخونريزي ادامه مي دهند متوقف نكرده اند!! ! درچند ماه گذشته حدود 2000نفر اعدام شده اند و ليستي ازهزاران نفر از جوانان وجود دارد كه قرار است اعدام شوند. بنا بر اين اعدام ها در ايران ادامه دارندو هرگز متوقف نشده است، براي همين بود كه من در مقابل سازمان ملل رفتم و سخنراني كردم.... مردم بسياري از سراسر كشور جمع شده بودند، هزاران هزار نفر، كه اكثر آنان ايرانيان آمريكايي بودند. ما تلاش كرديم صداي مردم ايران باشيم كه صدايي ندارند.
س : من بايد اين را بپرسم ضمن اين كه از صحبت باشما بسيارخوشحالم، سه سال ونيم كه بطور غيرقابل توجيهي درزندان بوديد ...؟
عابديني : ايمانم آنرا برايم ساده كرد، عملاً هربار كه به من مي گفتند قرار است اعدام شوي و مي خواهيم تو را اينجا بكٌشيم، فقط به سلول انفرادي ام مي رفتم و شروع به دعا مي كردم و خدا را درقلب خود داشتم ...او در سلولهاي انفرادي با من بود....
س: درمورد آزادي تان شما و ساير گروگان ها نهايتاً آزاد شديد، اين ابهام درمورد اين كه شما كي رسماً آزاد خواهيد شد وجود داشت، بعد به ما گفته شد شما در انتظار يك هواپيماي ديگر هستيد كه بعد فهميديم هواپيمايي حامل پول نقد بوده است؟
عابديني:زماني كه ما را از زندان اوين به فرودگاه مهرآباد اسكورت مي كردندآنها مي گفتند ظرف 20 دقيقه آينده، شما وارد يك هواپيماي سوئيسي خواهيد شد و بعد از اين كشور پرواز مي كنيد ولي وقتي به فرودگاه رسيديم 20ساعت طول كشيد، ...پاسداري به من گفت ما هيچوقت نمي گذاريم تو بروي مگر زماني كه پرواز ديگري از سوئيس به ايران برسد و تازماني كه آن هواپيما بلند نشده ما به تو اجازه رفتن نمي دهيم.... آنها گفتند هواپيماي ديگري با پول است كه قرار است بيايد....... من گفتم دولت من هيچوقت به شما پولي براي آزادي ما نخواهد داد و هيچوقت فكر نمي كردم اين اتفاق بيفتد ...معتقدم اين پول مردم ايران است و نه دولت، همه مي دانيم كه بيش از 90% مردم ايران عليه دولت مي باشند و دولت را نميخواهند ما ساليان پيش اينرا ديديم...اين ۱.۷ميليارد دلار ....خير  هيچوقت به جيب مردم ايران نمي رود!! ! ... آنها آنرا براي امنيت خود براي سركوب تظاهرات ها و كاري كه با حزب الله مي كنند و كسي نميداند شايد روز دريابيم كه درسايت اتمي كره شمالي آنرا صرف كرده باشند. آنها اين پول را براي مقاصد خود استفاده مي كنند هرگز اين نياتشان را تغيير نداده اند....».