۱۴۰۰ خرداد ۱۶, یکشنبه

تكرار حوادث مشكوك؛ حداقل یک زخمی در انفجار کارخانه فولاد زرند کرمان

    آتش‌سوزیهای سریالی درنقاط مختلف ایران وعدم شفافیت مسئولین درباره علل این حوادث

رسانه‌های ایران گزارش دادند در ساعات اولیه بامداد یکشنبه، انفجار مهیبی در کارخانه فولاد زرند کرمان رخ داد که منجر به زخمی شدن حداقل یک نفر شد.

به گفته منابع محلی، این انفجار و آتش‌سوزی در بخش کوره بلند کارخانه رخ داده و ناشی از یک مشکل فنی در محل خروج مواد مذاب که موجب بروز شعله‌هایی انفجارگونه در این کارخانه شد.

دکتر ماشاالله سهراب نژاد مدیرعامل کارخانه زیسکو و نیز علی صادق زاده فرماندار زرند در گفتگو با سایت محلی «صدای زرند» از عدم وجود خسارت جانی در این حادثه خبر دادند.

سهراب نژاد دلیل وقوع این حادثه را تحت بررسی اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر هنوز آتش در محل وجود دارد که باید بعد از خاموشی آتش و سرد شدن محل به بررسی این موضوع بپردازیم.

او افزود: انفجاری وجود نداشته است، بلکه وجود مشکل در زمان خروج مواد مذاب، موجب بروز آتش شده که حالتی انفجاری به خود گرفته است و سرباره ها به اطراف پخش شده‌اند. امیدواریم که در این حادثه خسارتی به کوره بلند هم وارد نشده باشد.»

مدیرعامل زیسکو از شمارش نیروها توسط سرشیفت‌ها گفت و بیان داشت: طبق اعلام سرشیفت‌ها این حادثه خسارت جانی نداشته و تنها یک نفر زمان فرار از محوطه دچار مجروحیت از ناحیه پا شده که خوشبختانه او هم مشکل چندانی ندارد.»

گفتنی است آتش‌سوزی‌های سریالی در نقاط مختلف ایران طی روزهای اخیر و عدم شفافیت مسئولین درباره علل این حوادث، گمانه‌زنی‌ها درباره انجام عملیات تخریبی را بیشتر کرده است.

روز چهارشنبه گذشته پالایشگاه تهران دچار انفجار و حریق شد و بخش‌هایی از تهران را دود غلیظی در خود گرفت. اورژانس تهران، پس از حادثه از مصدومیت ۱۱ نفر خبر داد.

سه شنبه گذشته نیز، بزرگترین ناو لجستیک ایران «خارک»، » متعلق به نیروی دریایی ارتش در بندر جاسک، به دلایل نامعلومی دچار حریق گسترده‌ای شده بود، بر اثر شدت آتش‌سوزی در آب‌های دریای عمان غرق شد.