۱۴۰۰ خرداد ۱۲, چهارشنبه

آذری جهرمی: شورای عالی امنیت ملی ممکن است دستور قطع چند روزه شبکه‌های اجتماعی را بدهد

                       قطع اینترنت - عکس از آرشیو

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت آخوند روحانی با اشاره به سابقه انسداد موقت رسانه‌های اجتماعی گفت: ممکن است شورای عالی امنیت ملی در مواقع بحران، این دستور را صادر کند.

وزیر ارتباطات رژیم روز چهارشنبه ۱۲خردادماه گفت: «شورای عالی امنیت ملی ممکن است در بحرانها مثل اتفاقاتی که بعضاً در این سال‌ها افتاد، بگوید شبکه‌های اجتماعی را چند روز قطع و بعد وصل کنید».

وی درباره فیلترینگ توئیتر و حکم شورای عالی امنیت رژیم آخوندی نیز گفت: آن چیزی که در رابطه با توئیتر یا شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود دقیق نیست، شورای عالی امنیت ملی بر اساس قانون نمی‌تواند حکم به انسداد طولانی‌مدت بدهد، اما در یک بحرانی ممکن است که بگویند چند روز قطع کنید و بعد وصل کنید، مانند اتفاقاتی که این سال‌ها رخ داده است؛ بنابراین حکم فیلترینگ را نه شورای عالی فضای مجازی نه شورای عالی امنیت ملی هیچ‌کدام صادر نکرده‌اند.

رژیم آخوندی در وحشت از قیام سراسری آبان سال۱۳۹۸، دسترسی مردم را به رسانه‌های اجتماعی برای مدت چند روز قطع کرد و به سرکوب و دستگیری و کشتار قیام‌کنندگان پرداخت. در قیام آبان ۹۸ بیش از ۱۵۰۰نفر شهید و هزاران نفر دستگیر شدند.