۱۳۹۹ تیر ۱۶, دوشنبه

سفير بريطانيا در بغداد از عراق خواست تا به حملات راکتی شبه‌نظامیان پایان دهد


ستیون هیکی سفیر بریتانیا در بغداد شامگاه یکشنبه 5 ژوئیه 2020 پس از دیدار با عثمان الغانمی وزیر کشور عراق در توئیتی بر شبکه «توئیتر» بر اولویت پایان دادن به حملات راکتی گروه‌های شبه‌نظامی مسلح علیه نیروهای ائتلاف بین المللی به عنوان یک فوریت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها استیون هیکی چند روز پیش‌ تاکید کرده بود که در سایه ناامنی و حضور گروه‌های شبه‌نظامی خارج از چارچوب حکومت بسترهای سرمایه‌گذاری در عراق فراهم نخواهد شد.

هیکی همچنین افزود که بدون رسیدگی به مشکلات امنیتی غلبه بر چالش‌های اقتصادی که هر کشوری با آن مواجه است، امکان‌پذیر نیست.

او همچنین توضیح داد مادامی که ناامنی و حضور گروه‌های مسلح خارج از چارچوب حکومت ادامه یابد بسترهای سرمایه‌گذاری و فرصت‌های کار و توسعه اقتصادی که مردم عراق مستحق آن هستند فراهم نخواهد شد.

سفیر بریتانیا در بغداد همچنین تاکید کرد که تضمین رسیدگی به مسأله کشته شدن تظاهرکنندگان عراقی اولویتی بسیار ضروری و مهم است.

از سویی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش هفته گذشته اعلام کرده بود ماموریت نیروهایش که به درخواست دولت عراق در این کشور حضور دارند تنها مبارزه با گروه داعش است و در هر گونه عملیات ارتش عراق علیه گروه‌های شبه‌نظامیان حاضر در این کشور دخالت نخواهند کرد.

ائتلاف بین‌المللی هنیز اعلام کرد همچنان به شکست دادن داعش در عراق و سوریه متعهد است و در این راستا با دولت عراق همکاری می‌کند.