۱۳۹۹ مرداد ۷, سه‌شنبه

مصاحبه عرب نیوز با تام ریج وزیر امنیت داخله پیشین و فرماندار سابق پنسیوانیا درمورد سازمان

 مصاحبه عرب نیوز با تام ریج وزیر امنیت داخله پیشین و فرماندار سابق پنسیوانیا درمورد سازمان
سایت عرب نیوز ۶/۵/۹۹ : « تام ریج :‌با این چشم انداز من می توانم با ایمان پیش بروم که انتخاب درستی انجام داده ام. خوب است که بدانید من حدوداً ۱۵سال است که با این گروه هستم.در این پروسه افراد دیگری هم بوده اند که همین احتیاط را داشته اند
جالب است که دو تا سه نفر هستند که بسیار حامی ام.یی.کی هستند و عملاً با آنها کار می کنند و با این گروه از زمانی که از اشرف منتقل شدند کار می کنند.کسانی هستند که سربازان آمریکایی هستند، شما دیپلومات ها را می بینید و من فقط درمورد آمریکا صحبت نمی کنم و این پروسه ای بوده و طی سالیان همچنانکه مثال خوبی زدید هرچه افراد روی سوابق آنها کار کردند افراد بیشتری اصطلاح دشمن دشمن من دوست من است را دیده اند. وقتی شما باکسانی که زندانی بودندملاقات می کنید با والدین و فرزندان آنها که در زندان های شکنجه شده و کشته شده اند صحبت می کنید.هرچه درمورد محیطی که آنها در آن بودند تحت یک رژیم سرکوبگر کار می کردند مطلع می شوید به این باور می رسید که شورای ملی مقاومت گروهی قویست و این تبعیدیان جهانی شده اند. به همین دیروز فکر کنید. نه تنها اجلاسی از جنبه تکنولوژیک بود بلکه شما افرادی را از بیش از ۱۰۰کشور و در ۳۰هزار نقطه و تقریباً ۱۰۰۰ پارلمانتر و شخصیت های سیاسی و فعالین حقوق بشری را می دیدید که همه شرکت کرده بودند. و این(خطاب به خبرنگار.م) احتمالاً داستانی بزرگتر از آنچه می خواستید بوده است . خبرنگار :‌بله عالی بود.
تام ریج: من به آنچه که خودم تجربه کنم باور دارم و تجربه مستقیم خودم این بود و جامعه اطلاعاتی ما هیچوقت به من گزارشی(منفی.م) درمورد آنها نداد و بعد افراد هر چه بیشتری بودند که شما مثال های آنرا گفتید و ا عتبار آنها افزایش یافت و حضور آنها افزایش یافت و به نظر من مشروع است. و بعنوان یک ژورنالیست فکر می کنم شما نیاز به کمک یک مقام ندارید و این را مطمئن هستم. س:بله این چیزی است که ما تلاش می کنیم انجام دهیم. می خواستم به موضوع دیگری بپردازم مطمئنم که شما می دانید یک توطئه بمب گذاری تروریستی برای حمله در سال 2018 بود که در پاریس بود درست است؟  تام ریج :‌بله
س: این اقدام تروریستی به ما چه می گوید درمورد آنکه تهران در مورد این جنبش مقاومت چه فکر می کند؟
تام ریج: مثال خوبی زدید آن یک توطئه تروریستی بود این امتیاز ام.یی.کی است که امکان دسترسی بداخل رژیم دارد نه این که بگویم در دولت هستند ولی آنتن های آنها فعال هستند و شاید بخاطر آنکه در معرض ظلم و سرکوب بسیاری قرار داشته اند واقعاً بر روی کانال های اطلاعاتی شان متمرکزند و زمانی که روحانی و سایرین علناً تلاش می کنند که این سازمان را بی اعتبار کنند و علناً این کار را انجام میدهند، شما را به این نتیجه مشروع می رساند که اگر یک رژیم سرکوبگر یک گروه را بلحاظ داخلی و خارجی بعنوان دشمن کشورش برجسته می کند این دلیل بسیار خوبیست که نتیجه گیری کرد که آنها می ترسند ..
بهرحال سوقصدهای دیگری هم بوده است البانی تعدادی را اخراج کرد و تلاشی تروریستی در آن انجام شد و یا به اشرف نگاه کنید زمانی که آنها در اشرف۲ بودند دلیل قاطعی وجود دارد که نتیجه گیری کرد برخی از حملات که حملاتی از نوع نظامی بودند تهاجماتی که علیه قرارگاه آنها بوده بر این اساس و با کمک و یا حتی با هدایت رژیم ایران بوده است.شما تلاش می کنید دشمنتان را بکشید یا بشکل فیزیکی یا سیاسی از بین ببرید که نتیجه گیری مناسب آن این است که منافع و اصول آنها بسیار با منافع و اصول شما متفاوت است.
خبرنگار :‌قطعاً همین طور است. از روی مشاهدات بگویم زمانی که کشورها برای مثال کشورهایی که دارای دیکتاتوری می باشند مانند ایران زمانی که احساس می کنند در داخل ضعیف شده اند دست به اقدامات شدیدتری علیه دشمنانشان می زنند این از ماهیت آنان بر می آید که بر آن اساس بناشده اند
تام ریج: درمورد پرزیدنت بوش فکر کنید که چند سال پیش درمورد سه کشور تروریستی صحبت کرد و ایران یکی از آن سه کشور بود. و این تقریباً ۲۰ سال پیش بودکه ایران کانون تروریسم بود و ما می دانیم که سر انگشتان تروریسم آنها به سراسر جهان رسیده است و آنها در سوریه درگیرند می دانیم که حتی سرانگشتان آنها به آمریکای جنوبی هم رسیده اند ما آنها را یک کشور تروریستی در جهان می دانیم و شما اگر نتیجه گیری دیگری داشته باشید باید که واقعیت اعمال آنها را نادیده بگیرید.
س:شما یک سیاستمدار آمریکایی هستید شما فکر می کنید آمریکا چه نقشی باید در رابطه با ام.یی.کی و مقامت ایران داشته باشد آنها قطعاً که تلاش می کنند سیاست خود را در روابط بین الملل میان کشور با کشور داشته باشند ولی شما فکر می کنید آمریکا چه رویکردی باید در روابط با ام.یی.کی داشته باشد؟
تام ریج: فکر می کنم در درون دوایر سیاسی این روزها یک برسمیت شناختن دوحزبی فزاینده درمورد مشروعیت آنان وجود دارد..
اگر من به پرزیدنت توصیه می خواستم بکنم که شما می دانید او قرار نیست با من تماس بگیرد زیرا من دیدگاه های متفاوتی نسبت به ریاست جمهوری او دارم ولی اگر من به این دولت یا به هر دولتی می خواستم توصیه کنم این گام بعدی قبل از اعلام تغییر رژیم بود. کار دیگری که می کردم که من درمورد آن با علی صحبت کرده ام کسی نیاز است از آنجا که من دادستان کل سابق و وکیل سابق وزارت دفاع بوده ام کسی نیاز است که تمامی اسناد و مدارک مستند اعم از شهادتنامه ها و ایمیل ها و نوارهای صوتی از تهاجم وحشتناک و جنایتکارانه علیه مخالفان در ایران و خارج را که بسیاری را در خارج به قتل رسانده اند جمع آوری کند و آنرا در برابر انظار جامعه جهانی قرار دهد.من امیدوارم که این امر در آینده نزدیک محقق شود.».
انعکاسات کهکشان در رسانه های مهم عربی