۱۳۹۹ مرداد ۶, دوشنبه

مشاور روحانی مجاهدین خلق را تهدید کرد؛ «صیادهای مرصاد» هنوز در کمین‌تان هستند




به گزارش «خبرگزاری ایسنا»، حسام‌الدین آشنا مشاور حسن روحانی  رئیس‌ جمهوری ایران روز یکشنبه  26 ژوئیه 2020 درحساب کاربری خود درپیامی به مجاهدین خلق تاکید کرد ‌که صیادهای «مرصاد» هنوز هم در کمین‌ نیروهای این سازمان هستند.

مشاور رئیس‌جمهوری ایران در توییت خود نوشت «از دروغ‌جاویدان تا همین امروز منافقین در کمین نشسته‌اند تا با پشتیبانی دشمنان -از صدام تا ترامپ- خود را به ایران برسانند غافل از آن‌که صیادهای مرصاد هنوز هم در کمین‌شان هستند تا آن‌ها را چنان از اشرف و لیبرتی برانند که راه تهران را گم کنند و سر از تیرانا درآورند.»

توییت حسام‌الدین آشنا به نیمه‌های روز چهارم مرداد 67 که ضدحمله نیروهای ایرانی با نام عملیات «مرصاد» علیه نیروهای سازمان مجاهدین خلق صورت گرفت اشاره دارد.

بر اساس اعلام منابع حکومتی ایران، در جریان عملیات مرصاد بیش از 2500 نفر از مجاهدین کشته شدند. سازمان مجاهدین این تعداد را 1300 نفر اعلام کرده است.

در سال‌های گذشته به ویژه در دو دهه نخست پس از پیروزی انقلاب ایران، رژیم این کشور از طریق نیروهای وزارت اطلاعات و همچنین سپاه قدس ده‌ها عملیات ترور بر علیه مخالفین در اروپا انجام داد. این امر سبب شد جامعه جهانی از اروپا بخواهد با تروریسم ایران در این قاره مقابله کند.

گفتنی است در 24 آوریل 1990 کاظم رجوی، برادر مسعود رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق و فعال حقوق بشر در نزدیکی منزلش در ژنو به دست نیروهای امنیتی ایران کشته شد. در پی ترور کاظم رجوی، یک قاضی سوئیسی به نام شاتلان در 22 ژوئن 1990 در یک بیانیه اعلام کرد که 13 مقام رسمی ایران برای اجرای این ترور با استفاده از گذرنامه‌های دیپلماتیک از تهران به ژنو آمدند و برخی از آنها بلافاصله با پرواز خطوط هوایی ایران به کشورشان بازگشتند.