۱۳۹۹ تیر ۳۰, دوشنبه

سعودی: برای به تعویق انداختن سفر الکاظمی به رياض با بغداد توافق كرديم


وزارت امور خارجه پادشاهی عربی سعودی، روز دوشنبه 20 ژوئیه اعلام کرد، پس از توافق بغداد و ریاض سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق که قرار بود امروز دوشنبه انجام گیرد به تعویق افتاد.

فیصل بن فراهان وزیر امور خارجه سعودی، گفت: «از انتخاب کشور پادشاهی سعودی از سوی مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به عنوان اولین کشور برای سفر، پس از تصدی مقام نخستوزیری، قدردانی می‌‍‌‌کنیم و برای ارج نهادن و تجلیل از این سفر بسیار مهم و تمایل به فراهم کردن همه راه‌های موفقیت آن، رهبری پادشاهی سعودی ترجیح داد تا با هماهنگی و توافق با برادرانمان در عراق، این سفر را تا خروج خادم حرمین شریفین از بیمارستان به تعویق اندازیم».


به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی «خادم حرمین شریفین ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه سعودی، بامداد امروز دوشنبه 20 ژوئیه برای انجام برخی آزمایش‌های پزشکی وارد بیمارستان تخصصی ملک فیصل در ریاض شد.»

به گزارش این خبرگزاری بنا به بیانیه صادره از دیوان پادشاهی سعودی، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه سعودی دوشنبه برای انجام برخی آزمایش‌های پزشکی به دلیل التهاب کیسه صفرا به بیمارستان تخصصی ملک فیصل در ریاض وارد شد.

قرار بود امروز دوشنبه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، در نخستین سفر خارجی خود پس از تصدی مقام نخست‌وزیری در رأس هیاتی، شامل وزرای نفت‌، برق، برنامه‌ریزی و دارایی به پادشاهی سعودی سفر کند. الکاظمی قرار بود پس از سفر به سعودی راهی ایران و سپس به آمریکا شود.

همچنین قرار بود الکاظمی با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع سعودی، ملاقات کند.