۱۳۹۹ خرداد ۱۲, دوشنبه

پزشک معروف ایتالیا: کرونا ضعیف شده و سخن از موج دوم این بیماری اغراق‌آمیز است


یکی از پزشکان برجسته و معروف ایتالیایی روز یکشنبه گفت، ویروس کرونا عامل بیماری همه‌گیری درحال ازدست دادن قدرت واکنون نسبت به اوایل شیوع آن قربانیان کمتری می‌گیرد

دکتر زانگریلو که مدیر بیمارستان سن رافائل در میلان، شمال ناحیه لمباردی، مرکز بحران ناشی از همه‌گیری ویروس در ایتالیا است، گفت: ««در حقیقت این ویروس دیگر از نظر بالینی در ایتالیا وجود ندارد».

زانگریلو در مصاحبه با کانال تلویزیونی «آر.ای .ای » گفت در آزمایش‌های انجام شده طی 10 روز گذشته در ایتالیا «اندازه ویروس از نظر کمی، به‌میزان چشم‌گیری کم‌تر از میزانی ا‌ست که دو ماه پیش رویت می‌شد».

ایتالیا با از دست دادن 33 هزار و415 قربانی بر اثر بیماری کرونا، به عنوان سومین کشور در جهان از حیث بالاترین میزان تلفات ثبت شده است.
ایتالیا، ایران و کره جنوبی، از جمله نخستین کشورهایی بودند که همه‌گیری جهانی کرونا پس از چین در آن‌ها به‌طور گسترده شیوع پیدا کرد.

در ایتالیا شمار موارد ابتلا و درگذشت مبتلایان به ویروس کرونا به‌طور محسوسی از ماه مه به این سو رو به کاهش گذاشته است به همین دلیل این کشور برخی محدودیت‌های مربوط به قوانین قرنطینه را کاهش داده است.

زانگریلو د خاطرنشان کرد: «برخی از کارشناسان در باره احتمال وجود موج دوم بیماری کرونا اغراق می کنند، بنابراین سیاستمداران باید واقعیت جدید را در نظر بگیرند»

او افزود:« کشور ما باید به حالت عادی برگردد. آنهایی که مردم را می‌ترسانند باید مسئولیت هراس‌افکنی را به عهده بگیرد».

اظهارات این پزشک معروف ایتالیایی اما با واکنش وزارت بهداشت ایتالیا مواجه شد.

ساندرا زامپا، معاون وزارت بهداشت ایتالیا در بیانیه‌ای گفت: «تا زمانی‌که شواهد علمی در حمایت از نظریه ناپدید‌شدن ویروس در دست نیست، من از تمام کسانی که با اطمینان در این مورد ابراز نظر می‌کنند، دعوت می‌کنم مردم را به سردرگمی دچار نکنند».

معاون وزارت بهداشت ایتالیا در پایان گفت: «شهروندان باید حداکثر احتیاط را مراعات، فاصله‌گیری فیزیکی را رعایت، از تجمعات خودداری کنند، دست‌های خود را مرتب بشویند و ماسک به صورت بزنند»