۱۳۹۹ تیر ۵, پنجشنبه

آمریکا جایزه دستگیری یا دادن اطلاعات از مکان اختفای رهبر داعش را دو برابر کرد




تلاش برای دستگیری یا قتل رهبر جدید داعش هنوز در سطح جهانی به ویژه توسط ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به رهبری آمریکا ادامه دارد.



وزارت خارجه آمریکا در آستانه نشر گزارش سالانه خود درباره مبارزه با تروریسم ، اعلام کرد، جایزه شناسایی یا اعلام محل اختفای رهبر جدید داعش که به جای ابوبکر البغدادی تعیین شد را دو برابر کرده است.

وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت که جایزه تعیین شده برای اطلاعات منجر به شناسایی یا اعلام محل اختفای «امیر محمد سعید عبدالرحمن المولا» رهبر جدید داعش را تا 10 میلیون دلار افزایش داده است.

وزارت امور خارجه آمریكا در بیانیه خود اعلام كرد كه امیر محمد سعید عبدالرحمن الملا به ارتكاب جنایت و توجیه آدم ربایی، قتل و فروش دختران و زنان اقلیت مذهبی ایزیدی‌ها در شمال غربی عراق دست داشت .

وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته نیز برای اطلاعات منجر به شناسایی یا افشای محل اختفای «محمد خضیر موسی رمضان» یکی از رهبران داعش و فرد کلیدی در فعالیت رسانه‌ای این گروه، تا 3 میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

گفتنی است که ابوبکر البغدادی ، رهبر داعش در شب 26-27 اکتبر 2019 در یک عملیات نظامی آمریکا در استان ادلب ، شمال غربی سوریه کشته شد.


طبق برخی گزارش‌ها ابوبکر البغدادی موسس و رهبر گروه داعش قبل از کشته شدنش به دست نیروهای آمریکا، در هشت اوت 2019 عبدالله القرداش را به عنوان جانشین خود معرفی کرده بود اما گروه داعش در پایان همان ماهی ابوبکر البغدادی در آن کشته شد طی بیانیه‌ای رسماً انتصاب ابو ابراهیم الهاشمی القراشی را برای جانشینی البغدادی اعلام کرد.

گروه داعش اخیرا در برخی استان‌های شمالی و شرقی و غرب عراق بخصوص در مناطق صحرایی فعالیت خود را افزایش داده و توانسته است به چند عملیات تروریستی علیه نیروهای نظامی عراق دست بزند.