۱۳۹۹ خرداد ۱۲, دوشنبه

پایان تنش در اطراف کاخ سفید در پی اجرای قانون منع رفت و آمد


خبرنگار العربیه و الحدث در واشنگتن روز دوشنبه 1 ژوئن گزارش داد که با اجرای قانون منع رفت و امد توسط پلیس در واشینگتن تنش در مجاورت کاخ سفید تقریبا پایان یافت.

قانون منع رفت و آمد پس از آن به اجرا در آمد که محیط اطراف کاخ سفید روز گذشته و امشب شاهد درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضین بود.

گزارش‌گر العربیه در آمریکا پیشتر از وقوع آتش سوزی در یک ساختمان در نزدیکی کاخ سفید خبر داده بود.


خبرنگار العربیه گفت:«پلیس سعی کرد با استفاده از گاز اشک آور معترضین را از پراکنده کند در حالی که معترضین تلاش می کردند چند اتومبیل را آتش بزنند».

طبق این گزارش درگیری بین تظاهرکنندگان معترض و پلیس همچنان به صورت پراکنده در برخی شهرهای آمریکا ادامه دارد.

این در حالی است که روز یکشنبه در بیش از 40 شهر آمریکایی مقررات منع رفت و آمد اعلام شده است.

شماری از شهرهای آمریکا شاهد شورش‌های خشونت باری در اعتراض به قتل جورج فلوید جوان آمریکایی آفریقایی‌تبار به دست پلیس که روز پنجشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد.

پلیس آمریکا به تنهایی قادر به کنترل اعتراضات نبود وبه همین منظور نیروهای گارد ملی روز گذشته عازم بوستون شدند.

پس از برگزاری تظاهرات اعتراضی در مجاورت کاخ سفید و به خشونت کشیده شدن آن که به درگیری پلیس با تظاهر کنندگان منحر شد، موریل باوسر شهردار واشینگتن اعلام کرد که از شامگاه یکشنبه مقررات منع رفت و آمد در پایتخت این کشور برقرار شده است.

شهردار واشینگتن در صفحه توییتر خود نوشت که قانون منع رفت و آمد از روز یکشنبه ساعت 11 شب تا 6 صبح روز دوشنبه اجرایی خواهد شد.

او افزود: « نیروهای گارد ملی ایالات متحده به کمک پلیس برای اجرای قانون وارد عمل شدند.

پیش از این خبرنگار العربیه از درگیری پلیس با معترضان در اطراف کاخ سفید خبر داده بود.

طبق گزارش العربیه هزاران نفر از نیروهای گارد ملی را روانه شهرهای پر تنش شدند و در حالی‌که ممنوعیت‌ رفت‌وآمد و توقف سیستم حمل‌ونقل عمومی همچنان برقرار است اما معترضان در خیابا‌ن‌های شهرها حاضر شده و به خشونت و درگیری با پلیس ادامه دادند.

طی دو روز گذشته اطراف کاخ سفید نیز شاهد وقوع خشونت‌هایی میان پلیس و تظاهر کنندگان بود. پلیس برای متفرق کردن معترضان به سوی انها گاز اشک‌آور پرتاب کرد.


این اعتراضات به دنبال کشته‌ شدن جورج فلوید توسط مامور پلیسی که زانویش را روی گردن او گذاشته بود، اغاز شد و دایره آن به مناطق و دیگر شهرهای آمریکا کشیده شد.

به دنبال این رویدادها شهرهای بزرگ آمریکا از جمله لس‌آنجلس، نیویورک، واشینگتن شیکاگو، میامی، سیاتل و آتلانتا شاهد ناآرامی و درگیری تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس بود.