۱۳۹۹ خرداد ۱۲, دوشنبه

ائتلاف عربی دو پهپاد حوثی‌ که به سمت سعودی هدایت شده بود را سرنگون کرد


سرهنگ ترکی المالکی سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی، روز دوشنبه 1 ژوئن اعلام کرد، نیروهای ائتلاف عربی دو پهپاد که توسط شبه نظامیان تروریستی حوثی مورد حمایت ایران به سمت مناطق مسکونی شهر «خمیس مشیط» هدایت شده بودند را ردیابی و آنها را سرنگون کرد.

این اولین بار نیست که حوثی‌ها به سوی مناطق مسکونی شهرهای سعودی پهپاد یا موشک های کروز شلیک می کنند، در تاریخ 27 مه سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی برای حمایت از دولت قانونی یمن، اعلام کرده بود که نیروهای ائتلاف توانستند چند پهپاد که توسط شبه نظامیان تروریستی حوثی مورد حمایت ایران به سمت مناطق مسکونی و غیرنظامی شهر نجران هدایت کرده بودند، رهگیری و آنها را ساقط کردند.

سرهنگ المالکی گفت که شبه نظامیان حوثی با هدایت پهپادهای ساخت ایران و پرتاب موشک به سوی مناظق مسکونی به نقض آشکار قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهند.

المالکی افزود، این اقدامات نه تنها مانع ادامه فعالیت‌ها بشردوستانه می‌شود بلکه جان صدها غیرنظامی را نیر تهدید می‌کند.

سرهنگ المالکی اظهار داشت: این اقدامات خصمانه و تروریستی که با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین صورت می‌گیرد، نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه و تاکید تروریست‌های حوثی بر عدم قبول آتش بس و ابتکار عمل سازمان ملل و ائتلاف عربی که در تاریخ 9 آوریل 2020 اعلام شد، است.

او افزود شبه نظامیان تروریستی حوثی تاکنون به هیچ کدام از نداهای صلح یا آتش‌بس پاسخ نداده و با استفاده از انواع سلاح های سبک و سنگین و همچنین موشک های بالستیک بیش از 4455 مورد نقض آتش‌بس کردند.