۱۳۹۹ خرداد ۱۲, دوشنبه

در حمایت از الکاظمی؛ تلاش برای تشکیل فراکسیونی فراحزبی در پارلمان عراق


روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» روز دوشنبه اول ژوئن 2020 نوشت نمایندگان پارلمان عراق در تلاشند تا در حمایت از مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید این کشور فراکسیونی «اصلاح‌طلب» فراحزبی و «غیر سیاسی» تشکیل دهند.

بنا به این گزارش گروهی از نمایندگان پارلمان عراق از فراکسیون‌های مختلف در صدد تشکیل فراکسیونی پارلمانی با هدف حمایت از رویکردهای مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور هستند.

بنا به منابع این روزنامه این تلاش‌ها نشان از تمایل تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان عراق برای ایجاد تغییر جدی از طریق فراکسیون‌های پارلمانی است.

بنا به این گزارش ادامه بحران‌های زنجیره‌ای سیاسی، امنیتی، اقتصادی و بهداشتی که عراق با آنها مواجه شده 50 نماینده پارلمان این کشور را بر آن داشته تا برای تشکیل چنین فراکسیون جدیدی قدم جلو بگذارند.

در همین راستا حسین عرب رئیس جنبش « اراده» در پارلمان عراق تاکید کرد که فراکسیون جدید با هدف حمایت از حکومت، دولت و تقویت کار پارلمان تشکیل می‌شود.

حسین عرب نماینده پارلمان عراق همچنین به ضرورت تقویت دولت در مقابله بحران‌ها و چالش‌های پیش‌رو اشاره کرد و ائتلاف در قالب فراکسیون پارلمانی فراحزبی جدید که بنا به گفته او غیر سیاسی بلکه پارلمانی اصلاح‌طلب خواهد بود را در این راستا «موثر» دانست.

از سویی ریاض التمیمی نماینده «ائتلاف النصر» تشکیل فراکسیون پارلمانی در حمایت از الکاظمی را گامی صحیح دانست تا به نخست وزیر عراق این توان را بدهد تا با قدرت و بدون تاثیرپذیری از احزاب به کار خود در رأس دولت ادامه دهد.

درباره همین موضوع
دولت قانونی یمن خواستار آزادی فوری اسیران و ربوده‌شدگان نزد حوثی‌ها شد
دولت قانونی یمن خواستار آزادی فوری اسیران و ربوده‌شدگان نزد حوثی‌ها شد
05:48 GMT
ادامه
در حمایت از الکاظمی؛ تلاش برای تشکیل فراکسیونی فراحزبی در پارلمان عراقدر حمایت از الکاظمی؛ تلاش برای تشکیل فراکسیونی ...13:58GMT
پایان تنش در اطراف کاخ سفید در پی اجرای قانون منع رفت و آمدپایان تنش در اطراف کاخ سفید در پی اجرای قانون منع ...07:44GMT
 پزشک معروف ایتالیا: کرونا ضعیف شده و سخن از موج دوم این بیماری اغراق‌آمیز است  پزشک معروف ایتالیا: کرونا ضعیف شده و سخن از موج دوم ...08:45GMT
ائتلاف عربی دو پهپاد حوثی‌ که به سمت سعودی هدایت شده بود را سرنگون کردائتلاف عربی دو پهپاد حوثی‌ که به سمت سعودی هدایت شده ...10:24GMT
پیام شدید اللحن برادر بشار اسد به رهبر حزب الله لبنانپیام شدید اللحن برادر بشار اسد به رهبر حزب الله لبنان11:57GMT
تبلیغات