۱۳۹۹ خرداد ۱۸, یکشنبه

ترامپ: جمعيت تظاهرات در واشنگتن بسیار کمتر از آنچه انتظار می‌رفت بود


در دوازدهمین روز از تظاهرات اعتراض به قتل جورج فلوید شهروند سياه پوست آمریکایی به دست یک افسر پلیس در مینیاپولیس، که در چندین شهر ایالات متحده از هفته گذشته آغاز شده بود، روز گذشته نیز هزاران نفر در واشینگتن پایتخت این کشور دست به تظاهرات زدند.

در همین حال ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده ، روز یکشنبه در حساب توییتری خود ضمن تشکر از نیروهای امنیتی بخاطر تلاش‌هایشان در مبارزه با شورش‌ها و منع آشوبگری و غارت مغازه‌ها که در برخی از مناطق اعتراضات رخ داده بود، گفت: «جمعیت تظاهرکنندگان پایتخت بسیار کمتر از آنچه انتظارمی‌رفت، بود».

ترامت افزود: «گارد ملی و پلیس پایتخت کار بسیار خوبی انجام دادند. از همه شما متشکرم!»


Donald J. Trump

@realDonaldTrump
Much smaller crowd in D.C. than anticipated. National Guard, Secret Service, and D.C. Police have been doing a fantastic job. Thank you!

۲۲۶ هزار
۴:۰۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
اطلاعات و حریم شخصی آگهی‌های توییتر
۸۲ هزار نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند
ترامپ برخی رسانه‌ها از جمله CNN را متهم کرد که تلاش می‌کند خشم مردم و تظاهرکنندگان را برانگیزد.



ترامپ گفت اما خوشبختانه مخاطبان «سی ان ان» بسیار کم هستند.
در دوازدهمین روز از تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا شنبه شب نیز واشینگتن شاهد بر پایی تظاهرات گسترده ضد آنچه تبعیض نژادی می‌دانند، بود.

تظاهر کنندگان با بلند کردن پلاکاردهایی که بر آن نوشته «نمی‌توان نفس بکشم» به قتل جورج فلوید توسط پلیس اعتراض کرده و خشم خود را نسبت رفتار خشن پلیس با سیاهان را ابراز کردند.

شب گذشته شهرهای بوستون، شیکاگو، کالیفرنیا، نیویورک، میامی فيلادلفيا و واشینگتن پایتخت آمریکا شاهد تظاهرات اعتراضی به قتل جورج فلوید بود.

«نمی‌توانم نفس بکشم»
شامگاه شنبه گروه‌هایی از معترضین در نزدیکی کاخ سفید تجمع کرده شعارهایی از قبیل:«دستانتان را از سلاح بردارید» و «شلیک نکنید ما برای زنده کردن امید تظاهرات می‌کنیم و نه برای نفرت و بدبینی» و« نمی توانم نفس بکشم» را سر دادند.

در همین حال بسیاری از چهره‌های برجسته سیاسی حزب دموکرات در ایالات متحده، با همسویی با شعارهای تظاهرکنندگان خشمگین از مرگ فلوید به دست پلیس مینیاپولیس، خواستار اصلاحات بنیادین در نهاد پلیس شدند.

اما در مینیاپولیس جایی که فلوید در آنجا به قتل رسید، رهبران دموکراتها با رأی گیری در شهر به ممنوعیت استفاده از تکنیک برای بازداشت مظنونان و عدم استفاده از زانو یا فشار گردن رای دادند اما این تصمیم قبل از تظبیق و عملی کردن آن به تصویب قانونی از طریق موافقت دستگاه قضایی آمریکا نیاز دارد.