۱۳۹۹ خرداد ۱۳, سه‌شنبه

ذوالنور: تعداد کشته‌های حوادث آبان در ایران ۲۳۰ نفر اعلام شد

تلگرام خبرهای فوری یا مهم(رژیم) ۱۲/۳/۹۹ : « آمار خسارات وارد شده در حوادث آبان ۹۸ از زبان ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم ذوالنور: 497 مرکز دولتی و ساختمانهای بخش خصوصی مورد خسارت جدی قرار گرفتند از تخریب و آتش سوزی و انفجار که بهرحال آسیب جدی به اینها وارد شد.

وسیله نقلیه مردم، شهروندان که یا در خیابان در حال عبور بودند، یا جلوی منازلشان یا مغازه‌شان یا خیابان پارک بود 422 خودرو را آسیب جدی زدند که بعضی از اینها یا خرد شدند یا آتش گرفتند و اینها را سوزاندند.
230 خودروی دولتی و بخش عمومی آسیب جدی دید یا آتش گرفت. بخش عمومی مثل شهرداری ها، مثل مرکز اورژآنس، آمبولانس‌هایی که تردد می کردند، 230 خودرو آسیب دیدند. ماشین و موتورهای مدافعین نظم و امنیت، نیروهایی که در این عرصه در مقابله با آشوبها  موضع دفاعی و استقرار نظم را تعقیب می کردند 569 خودور و موتورسیکلت آنها یا آتش زده شد یا خسارت جدی دیدند که بیش از 1120 خودور از دولتی و عمومی و نظامی و انتظامی و امنیتی و بخش عمومی در این حوادث آسیب دیدند.  مراکز دولتی و عمومی که مورد تعرض قرار گرفتند 193 مرکز بود که حالا غیر از ساختمانهایی که تخریب شدند، این مراکز مورد تعرض قرار گرفتند. 991 بانک یا تخریب شدند یا آتش زده شدند. 123 جایگاه سوخت و جایگاههای عرضه سوخت و پمپ بنزین‌ها مورد تعرض قرار گرفتند که غالبا اینها تخریب جدی شدند یا آسیب زده شدند. نازل‌های آنها، سکوهای آنها آسیب دید، تخریب شد، آتش زده شد.  خب این خسارات، خسارات سنگینی است. البته ».