۱۳۹۹ خرداد ۱۳, سه‌شنبه

تاسیس ارتش مردمی کردستان

تلویزیون اسکای نیوز ۱۲/۳/۹۹ : «  حزب کردی آزادی که مخالف ایران میباشد تبدیل تشکیلات آموزش دیده نظامی خود به یک ارتش یکپارجه مردمی و مستقل که ماموریت آن دفاع از مناطق کردی در ایران میباشد را اعلام کرد.

این حزب سایر گروهها و نیروهای سیاسی کرد مخالف را فراخواند که به او بپیوندند.  گزارش: ارتش مردمی کردستان که چند روز قبل تاسیس آن اعلام شد نامی است که حزب کردی آزادی که مخالف رژیم ایران میباشد بر تشکیلات آموزش دیده نظامی خود نهاده است. شایان یادآوریست، این حزب از تشکیلات نظامی خود هر صفت یا وابستگی که آنرا به حزب مرتبط نماید گرفته است. ارتش جدید شامل 3 هزار جنگجو میباشد و به گفته موسسانش امتداد ارتشی است که قاضی محمد بنیانگذار اولین جمهوری کردی در مهاباد در آغاز دهه چهل قرن گذشته آنرا فرماندهی میکرد و هسته واقعی یک ارتش کردی منظم به دور از ایدئولوژی حزبی خواهد بود.
یک فرمانده ارتش ملی: هدف اول ما از تاسیس این ارتش مقابله با نیروی تروریسم است که در رژیم ایران و داعش و شبه نظامیان حشدالشعبی متبلور میباشد. کما اینکه هدف دوم ما پایان دادن به چندگانگی نیروهای مسلح وابسته به احزاب کردی و یکپارچه کردن آنها در کادر ارتشی واحد میباشد که من شخصا یکی از سربازانش هستم و همه کردها حق دارند بدون هیچ شرطی به آن بپیوندند.  گزارش: ارتش جدید همانطور که فرماندهان صحنه‌‌ آن میگویند دارای امکانات محدودی است. اما گزینه پیوستن به آن برای احزاب کرد مخالف که دارای تشکیلات نظامی هستند بدون محدودیتها یا شروط از پیش تعیین شده باز است. یکی از فرماندهان ارتش ملی: تاسیس ارتش کردی یکپارچه بزرگترین رویای همه رزمندگان بود و اکنون به یمن تلاشهایی خالصانه محقق شده است. من امیدوارم که همه نیروهای وابسته به نیروهای مخالف کرد در ایران به این ارتش که ماموریتش دفاع از زمین و مردم کردستان در یک سنگر میباشد بپیوندند. ما کاملا به موفق بودن این تجربه تاریخی مطمئن هستیم.  گزارش: این نیروها تجربه گسترده‌ای برای مقابله با گروههای تروریستی دارند و اغلب سلاحهای آنها از غنائم نبردهایشان است که طی بیش از دوسال علیه تشکیلات داعش وارد آن شدند. یکپارچه کردن انرژیها برای مقابله با تروریسم رژیم ایران اقدامی است که اغلب نیروهای کرد حول آن جمع شده اند. این نیروها بر این باورند که موفقیت این ارتش کردی جوان مشروط به فرماندهی نظامی است که مسئولیت آنرا بر عهده خواهد داشت.