۱۳۹۹ خرداد ۱۳, سه‌شنبه

تجمع کارگران تعاونی مسکن شهرستان پاکدشت

داخلی ۱۲/۳/۹۹ : « جمعی از کارگران عضوتعاونی مسکن پاکدشت دراستان تهران برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی ۱۸ ساله دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان زدند برپایه گزارش خبرنگاران رسانه ای:‌

۱۸ سال پیش کارگران شهرستان پاکدشت به امید صاحبخانه شدن هر آنچه داشتند را به حساب تعاونی مسکن کارگران واریز کردند تا شاید با خرید قطعه زمینی بتوانند خانه‌ای برای رفاه خانواده خود ساخته و از زیربار پرداخت اجاره‌بهای سنگین رهایی یابند، غافل از اینکه پس از گذشت این همه سال‌ همچنان درگیر تحویل زمین هستند.
برخلاف صحبت‌های اولیه مسئولان تعاونی مسکن کارگران، اکنون زمین بیابانی در منطقه «حصار امیر» به نام کارگران شده است که باز هم بنا به آنچه که به کارگران گفته شده، به دلیل مشکلات محیط زیستی و سطح ارائه خدمات امکان ساخت‌وساز در آن وجود ندارد و کارگران همچنان سرگردان ادارات مختلف برای دریافت حق خود هستند. یکی از کارگران جوانی که همه زندگی‌اش را برای خرید زمین تعاونی فروخته است به خبرنگار گفت: تجمع امروز مابه خاطر بی‌توجهی ۱۸ ساله، به وضعیت معیشتی کارگران از سوی مسئولان است. وی افزود: ما به ۲ دلیل اینجا جمع شدیم،‌ نخست تحویل زمینی که فقط از آن کاغذی به اسم سند تک‌برگ داریم. دوم در اعتراض به وضعیت تعاونی کارگران که دارای اساسنامه نادرستی است، که چرا خریدار جدید زمین جز اعضای تعاونی به حساب نمی‌آید. یکی دیگر از کارگران نیز با بیان اینکه بارها برای پیگیری این موضوع به تعاونی مسکن و اداره کار مراجعه کرده و هیچ پاسخی دریافت نکرده اند، گفت: در فاز نخست به بیش از ۴ هزار نفر زمین ها را فروختند که سند تک‌برگ نیز برای آن صادر شد، اما این فقط روی کاغذ است و در واقعیت هیچ چیزی مشاهده نمی‌شود. وی اضافه کرد: ما را سر می‌دوانند و تعیین تکلیفی برای زمین‌های ما نیست، در فاز دوم هم ساختمان‌های نامرئی کارگران را برای فروش آماده کردند و تعداد اندکی نیز با قیمت‌های نجومی به فروش رسیده؛ حال چه کسی پاسخگو است؟».