۱۳۹۹ خرداد ۱۸, یکشنبه

2 لبنانی در اثر شلیک گلوله عناصر حزب‌الله به سوی تظاهرکنندگان در بیروت زخمی شدند


منابع رسانه‌ای لبنان روز یکشنبه 7 ژوئن اعلام کردند که در پی ادامه آغاز مجدد تظاهرات اعتراضی لبنانى‌ها علیه فساد در بیروت و درگیری‌های عناصر مسلح حزب الله و امل با تظاهرکنندگان 2 معترض لبنانی بر اثر شلیک گلوله عناصر حزب الله و امل به سوی تظاهرکنندگان زخمی شدند.

تظاهرکنندگان لبنانی با برگزاری تظاهرات گسترده طی دو روز گذشته علیه فساد شعار داده و خواستار خلع سلاح شبه نظامیان حزب الله لبنان و تسلم اسلحه آنها به نهادهای نظامی دولت لبنان شدند. این درگیری‌ها در مناطق «کرنیش المزرعه»، «طی المصیطبه» و«الطریق الجدید» رخ داده است.

رسانه‌های لبنان از زخمی شدن دو نفر از تظاهرکنندگان در اثر تیراندازیعناصر حزب الله به سوی معترضان خبر دادند. این رسانه‌ها یک کلیپ ویدئویی را منتشر کردند که نشان می‌دهد، جوانان لبنانی یکی از زخمی‌شدگان را با موتورسیکلت به بیمارستان منتقل می‌کنند.

روز گذشته و شامگاه شنبه هواداران حزب الله و شبه نظامیان امل با تجمع در خیابان‌های بیروت اقدام به تهدید تظاهرکنندگان کرده و شعارهای فرقه گرایانه سر دادند.

در همین حال یکی از مراکز اسلامی لبنان موسوم به «دارالفتوی» از لبنانی‌ها خواست تا در دام نزاع‌های فرقه‌ای نیافتند. این مرکز از رویکرد فرقه‌گرایانه برخی‌ طرف‌های سیاسی لبنانی(حزب الله وامل) به شدت هشدار داد.

مرکز اسلامی لبنانی تاکید کرد، توهین به نمادهای دینی فقط توسط افراد نادانی صورت می‌گیرد که هنوز نیاز به آگاهی دارند.

این مرکز افزود: «هرگونه توهین به نمادهای دینی به مثابه توهین به همه مسلمانان است. توهین توسط برخی افراد نادان و جاهل که تعالیم و مفاهیم اسلام را نمی‌فهمند، انجام می‌گیرد».

در همین حال نیروهای امنیتی و نظامی با حضور در مرکز بیروت مانع برخورد تظاهرکنندگان با عناصر مسلح حزب الله لبنان و هواداران او شدند.
نیروهای پلیس و امنیتی لبنان تلاش کردند تا فاصله‌ای بین هواداران حزب الله وتظاهرکنندگان لبنانی ایجاد کنند تا با هم درگیر نشوند.

پایتخت لبنان روز شنبه شاهد تظاهرات گسترده‌ای علیه فساد بود تظاهر کنندگان خواستار خلع سلاح حزب الله شدند.

درباره همین موضوع
 چرخش تازه تهران درابراز آمادگی برای تحویل جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی
 چرخش تازه تهران درابراز آمادگی برای تحویل جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی
07:07 GMT
درباره همین موضوع
ترامپ: جمعيت تظاهرات در واشنگتن بسیار کمتر از آنچه انتظار می‌رفت بود
ترامپ: جمعيت تظاهرات در واشنگتن بسیار کمتر از آنچه انتظار می‌رفت بود
10:07 GMT
ادامه
افزایش تنش و تشدید جنگ تبلیغاتی میان آمریکا و چین افزایش تنش و تشدید جنگ تبلیغاتی میان آمریکا و چین07:24GMT
حمله هوایی به مواضع ایران در دیرالزور و کشته شدن 12 شبه‌نظامی افغان و عراقیحمله هوایی به مواضع ایران در دیرالزور و کشته شدن 12 ...08:50GMT
سعودی از ابتکار عمل رئیس جمهوری مصر  برای پایان دادن به بحران لیبی استقبال کردسعودی از ابتکار عمل رئیس جمهوری مصر برای پایان دادن ...04:58GMT
ترامپ: جمعيت تظاهرات در واشنگتن بسیار کمتر از آنچه انتظار می‌رفت بودترامپ: جمعيت تظاهرات در واشنگتن بسیار کمتر از آنچه ...10:07GMT
 2 لبنانی در اثر شلیک گلوله عناصر حزب‌الله به سوی تظاهرکنندگان در بیروت زخمی شدند2 لبنانی در اثر شلیک گلوله عناصر حزب‌الله به سوی ...05:51GMT
تبلیغات